Een bedrijfsblad maken

Van idee tot realisatie

1e druk | 2005 | Rob Visser
Een bedrijfsblad maken

Een bedrijfsblad maken | Boek + website

9789062834624, 183 pagina's Onbeperkt toegang tot website
€ 19,50
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • Binnen 3 - 4 werkdagen geleverd

Bedrijfsbladen vormen een essentieel onderdeel van de bedrijfscommunicatie, dat geldt zowel voor de interne als de externe communicatie. In Een bedrijfsblad maken wordt uiteengezet hoe die rol kan worden vormgegeven. In acht stappen wordt gewerkt van het eerste idee tot de uiteindelijke realisatie, waarbij de opdrachtgever, de doelgroep en de bladformule steeds het uitgangspunt blijven. Ook wordt uitgelegd welke keuzemogelijkheden er zijn bij het samenstellen van de inhoud van het blad.

Aan bod komen alle praktische randvoorwaarden voor het bedrijfsblad, de meest gebruikte journalistieke genres en dilemma's rond openheid. Hiermee is dit boek praktisch studiemateriaal voor aankomende journalisten en communicatiedeskundigen, en een leidraad voor de professional die overweegt met een bedrijfsblad te beginnen of een bestaand blad te verbeteren.

Een bedrijfsblad maken is praktisch studiemateriaal voor aankomende journalisten en communicatiedeskundigen, maar ook een leidraad voor de professional die overweegt met een bedrijfsblad te beginnen of een bestaand blad te verbeteren.

Rob Visser heeft een eigen bedrijf, Commnicatiecadans en jarenlange ervaring als bedrijfsjournalist en bladenmaker bij uiteenlopende bedrijven, zoals Tempo-team, gemeente Rotterdam en UWV.