Basisboek entertainmentmarketing

Media, muziek, film, games en evenementen

2nd edition | 2013 | Henk Penseel (red.)
Lecturer or teacher? | Are you interested in using a publication for your course, or already adopted a publication for course use: request a free inspection copy.

Basisboek entertainmentmarketing | Boek + website

9789046903667, 463 pages 12 maanden toegang tot website
€67.50
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs within the Netherlands
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 3 - 4 business day delivery

Basisboek entertainmentmarketing | Code voor website

9789046960516 12 maanden toegang tot website
€19.95
  • Direct access your online study materials

 

!Attention: You are purchasing access to the online material. This order does not include the book. Would you also like to order the book? Select “Book + online study material” or “E-book + online study material”

Basisboek entertainmentmarketing | E-book + website

9789046961421, 463 pages Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€67.50
  • Direct access to your study materials
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks

Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de Nederlandse entertainmentsector. Basisboek entertainmentmarketing biedt een nagenoeg compleet overzicht van deze sector en hanteert hierbij marketing als rode draad.


Basisboek entertainmentmarketing bestaat uit drie delen. Deel 1 geeft een overzicht van de Nederlandse entertainmentmarkt en gaat tevens in op de geschiedenis daarvan. In deel 2 worden de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen. Deel 3 gaat in op strategische ontwikkelingen in de entertainmentwereld en de rol van marketing daarin. Ieder hoofdstuk start met een lijst concrete leerdoelen en eindigt met een beknopte samenvatting.

Basisboek entertainmentmarketing is bedoeld voor hbo-studenten media- en entertainmentmanagement, leisure, commerciële economie, facility management en communicatie. Daarnaast is het boek geschikt voor iedereen die de entertainmentbranche beter wil leren kennen.

De tweede druk is compleet herzien en geactualiseerd. Er zijn nieuwe paragrafen toegevoegd, onder andere over dienstenmarketing, en ook wordt er aandacht besteed aan social media en het gebruik ervan als ‘tweede scherm’.

Het docentenmateriaal bij Basisboek entertainmentmarketing bevat:

  • een korte docentenhandleiding;
  • richtantwoorden;
  • extra materiaal.

 

Request teaching material

Henk Penseel is zelfstandig adviseur en voormalig docent aan het Institute for Marketing & Commerce van de Hogeschool Utrecht.

Het boek is gemakkelijk geschreven en heeft een moderne lay-out met passende illustraties. Een aanrader zowel voor iedereen die geïnteresseerd is in de entertainmentmarkt als voor de professional die zich dagelijks bezighoudt met entertainmentmarketing.' – NBD Biblion, 9 oktober 2013