Marketingstrategie in ontwikkeling

Van klassieke modellen naar waardenmarketing

1st edition | 2014 | Anton Klop

Marketingstrategie in ontwikkeling | Boek + website

9789046904206, 224 pages Onbeperkt toegang tot website
€33.50
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs within the Netherlands
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 3 - 4 business day delivery

Marketingstrategie in ontwikkeling | E-book + website

9789046962480, 224 pages Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€33.50
  • Direct access to your study materials
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks

 

Note: You can only read this e-book via Bookshelf.  

Als marketeer van nu moet je met vaardigheden uit diverse disciplines volgens de laatste inzichten kunnen werken op een internationaal speelveld. Veel strategische marketingmodellen die marketeers tot hun beschikking hebben, zijn echter dezelfde als vijftig jaar geleden. Deze modellen bewijzen nog steeds hun kracht, maar verdienen wel aanpassing en aanvulling.

In Marketingstrategie in ontwikkeling worden zowel klassieke als moderne modellen beschreven: van de portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Daarbij wordt stap voor stap gewerkt aan een nieuwe waardestrategie, op basis waarvan een managementbeslissing of commercieel beleid gemaakt kan worden. Er is extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in de praktijk van het midden- en kleinbedrijf.

Marketingstrategie in ontwikkeling is bedoeld voor studenten van commerciële opleidingen in het hoger onderwijs.

Het docentenmateriaal van Marketingstrategie in ontwikkeling bestaat uit:

  • antwoordindicaties bij de vragen uit het boek;
  • toetsvragen met antwoordindicaties;
  • suggesties voor de uitwerking van de casuïstiek;
  • PowerPointpresentaties.

 

Request teaching material

Anton Klop is hoofddocent marketing- en salesmanagement bij de opleiding Small Business en Retail Management van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN).