Nederlands in actie

Methode NT2 voor hoogopgeleide anderstaligen

3rd edition | 2012 | Berna de Boer, Margaret van der Kamp, Birgit Lijmbach
Lecturer or teacher? | Are you interested in using a publication for your course, or already adopted a publication for course use: request a free inspection copy.

Nederlands in actie | Boek + website

9789046902981, 287 pages 18 maanden toegang tot website
€42.95
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 3 - 4 business day delivery

Nederlands in actie | Docentenmateriaal (dvd)

9789046960127
€59.50
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs
  • 3 - 4 business day delivery

Nederlands in actie | Code voor website

9789046960462 18 maanden toegang tot website
€16.50
  • Direct access your online study materials

 

!Attention: You are purchasing access to the online material. This order does not include the book. Would you also like to order the book? Select “Book + online study material” or “E-book + online study material”

Nederlands in actie | E-book + website

9789046962589, 287 pages Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€42.95
  • Direct access to your study materials
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks

Nederlands in actie is een totaalmethode NT2 voor hoger opgeleiden, van niveau A2 naar B1. In elk hoofdstuk komen steeds alle vaardigheden aan bod: lezen, luisteren, spreken en schrijven. Daarnaast is er aandacht voor de uitbreiding van de woordenschat en de grammaticale kennis. Bij alle onderdelen ligt het accent op het actief gebruik van de taal in betekenisvolle situaties.


Het boek bevat acht hoofdstukken, elk met een eigen thema. Aan bod komen: werk, studie en vrije tijd, reizen, gevoelens, onderwijs, buitenlanders in Nederland, relaties, economie en kunst. De auteurs bieden de leerstof zeer gevarieerd aan. Er is gekozen voor herkenbare teksten en beeldfragmenten uit het dagelijks leven, met aansprekende opdrachten en actieve werkvormen. Aan het eind van elk hoofdstuk staan vragen waarmee de cursist kan reflecteren op zijn vaardigheden.

Bij deze uitgave hoort een website met veel aanvullend studiemateriaal, waaronder beeld- en geluidsfragmenten en de uitgeschreven teksten daarvan, ingesproken leesteksten en vocabulaire uit het boek, extra opdrachten en lijsten met frequente woorden. Docenten kunnen een handleiding en toetsen aanvragen.

Nederlands in actie is een methode voor hoger opgeleiden zoals uitwisselingsstudenten en ‘expats’, maar is ook geschikt voor studenten Nederlands in het buitenland.

In de derde druk zijn alle lees- en luisterteksten vervangen door actuele teksten met herkenbare thema's. Hierdoor zijn ook veel oefeningen voor de verschillende vaardigheden vernieuwd. Daarnaast is het thema gezondheid vervangen door het thema economie.

Voor docenten is er uitgebreid docentenmateriaal beschikbaar, als zij het boek  Nederlands in actie als verplichte literatuur voor hun cursisten voorschrijven.

Dit materiaal bestaat uit:

  • Een docentenhandleiding die bestaat uit een theoretisch gedeelte en een praktisch gedeelte met aanwijzingen bij de verschillende hoofdstukken en kopieerbladen.
      
  • Een toetsenbank met voorbeeldtoetsen en divers toetsmateriaal. De toetsen zijn in Word beschikbaar voor docenten, zodat je ze zelf kunt afstemmen op je studieprogramma.
      
  • Een overzicht Werkvormen en variaties voor het talenonderwijs.

Na het invullen en versturen van het formulier nemen wij je aanvraag in behandeling. Als je recht hebt op het materiaal sturen wij dit zo snel mogelijk op.

Klik op de knop hieronder om je aanvraag in te dienen.

Request teaching material
Berna de Boer, Margaret van der Kamp en Birgit Lijmbach zijn als docent NT2 verbonden aan het Talencentrum van de Rijksuniversiteit Groningen. Ze schreven onder andere ook Nederlands in gang (tot A2) en Nederlands op niveau (van B1 tot B2). Deze methodes vormen samen met Nederlands in actie een complete leergang.
Het is goed dat methodes NT2 met zekere regelmaat worden herzien, om zo actueel en daarmee aantrekkelijk te blijven voor student en docent. Deze methode voldoet daar nu zeker aan.' – NBD biblion, 19 september 2012