Gespreksvoering in de juridische praktijk

Een (sociaal) jurist krijgt te maken met uiteenlopende gesprekssituaties. Gespreksvoering in de juridische praktijk introduceert de belangrijkste vaardigheden en technieken die bij een-op-een- en groepsgesprekken en bij online gesprekken van pas komen.

Welkom!

Hieronder vind je de checklists uit het boek, die je in pdf-formaat kunt downloaden. Je kunt in deze checklists je eigen tekst typen. Vervolgens kun je het pdf-bestand mét je eigen getypte tekst printen. Je kunt het bestand met je eigen tekst ook opslaan op je computer, om eventueel later verder te kunnen werken. Klik dan op Bestand, Opslaan als…, en kies een bestandsnaam en locatie.

Om dit materiaal te kunnen openen heb je de gratis Adobe Reader nodig, die je hier kunt downloaden.

Hoofdstuk 1: Basisgespreksvaardigheden

Hoofdstuk 2: Vergaderen

Hoofdstuk 3: Telefoneren en online gespreksvoering

Hoofdstuk 4: Solliciteren

Hoofdstuk 5: Presenteren

Hoofdstuk 6: Voorlichten

Hoofdstuk 7: Argumenteren

Hoofdstuk 8: Interviewen

Hoofdstuk 9: Adviseren

Hoofdstuk 10: Slechtnieuwsgesprek

Hoofdstuk 11: Conflicthantering

Hoofdstuk 12: Onderhandelen

Hoofdstuk 13: Mediation

Hoofdstuk 14: Coachen en motiveren