Basisboek entertainmentmarketing

Media, muziek, film, games en evenementen

2e druk | 2013 | Henk Penseel (red.)
Ben je docent? | Wil je dit studiemateriaal beoordelen voor gebruik in je lessen, of is het al voorgeschreven? Vraag hier direct je docentexemplaar aan.

Basisboek entertainmentmarketing | Boek + website

9789046903667, 463 pagina's 12 maanden toegang tot website
€ 59,95
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • Binnen 3 - 4 werkdagen geleverd

Basisboek entertainmentmarketing | Code voor website

9789046960516 12 maanden toegang tot website
€ 17,50
  • Direct toegang tot het online studiemateriaal

!Let op: Hiermee koop je toegang tot het online studiemateriaal. Deze bestelling bevat geen boek. Wil je ook het boek bestellen? Kies dan voor "Boek + website" of "E-book + website"

Basisboek entertainmentmarketing | E-book + website

9789046961421, 463 pagina's Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€ 59,95
  • Direct toegang tot het studiemateriaal
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken

Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de Nederlandse entertainmentsector. Basisboek entertainmentmarketing biedt een nagenoeg compleet overzicht van deze sector en hanteert hierbij marketing als rode draad.


Basisboek entertainmentmarketing bestaat uit drie delen. Deel 1 geeft een overzicht van de Nederlandse entertainmentmarkt en gaat tevens in op de geschiedenis daarvan. In deel 2 worden de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen. Deel 3 gaat in op strategische ontwikkelingen in de entertainmentwereld en de rol van marketing daarin. Ieder hoofdstuk start met een lijst concrete leerdoelen en eindigt met een beknopte samenvatting.

Basisboek entertainmentmarketing is bedoeld voor hbo-studenten media- en entertainmentmanagement, leisure, commerciële economie, facility management en communicatie. Daarnaast is het boek geschikt voor iedereen die de entertainmentbranche beter wil leren kennen.

De tweede druk is compleet herzien en geactualiseerd. Er zijn nieuwe paragrafen toegevoegd, onder andere over dienstenmarketing, en ook wordt er aandacht besteed aan social media en het gebruik ervan als ‘tweede scherm’.

Het docentenmateriaal bij Basisboek entertainmentmarketing bevat:

  • een korte docentenhandleiding;
  • richtantwoorden;
  • extra materiaal.

 

Docentenmateriaal aanvragen

Henk Penseel is zelfstandig adviseur en voormalig docent aan het Institute for Marketing & Commerce van de Hogeschool Utrecht.

Het boek is gemakkelijk geschreven en heeft een moderne lay-out met passende illustraties. Een aanrader zowel voor iedereen die geïnteresseerd is in de entertainmentmarkt als voor de professional die zich dagelijks bezighoudt met entertainmentmarketing.' – NBD Biblion, 9 oktober 2013