Marketingstrategie in ontwikkeling

Van klassieke modellen naar waardenmarketing

1e druk | 2014 | Anton Klop

Marketingstrategie in ontwikkeling | Boek + website

9789046904206, 224 pagina's Onbeperkt toegang tot website
€ 33,50
  • Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • 2 werkdagen levertijd binnen Nederland
  • Op voorraad

Marketingstrategie in ontwikkeling | E-book + website

9789046962480, 224 pagina's Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€ 33,50
  • Direct toegang tot het studiemateriaal
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken

 

Let op: Dit e-book lees je via Bookshelf

Als marketeer van nu moet je met vaardigheden uit diverse disciplines volgens de laatste inzichten kunnen werken op een internationaal speelveld. Veel strategische marketingmodellen die marketeers tot hun beschikking hebben, zijn echter dezelfde als vijftig jaar geleden. Deze modellen bewijzen nog steeds hun kracht, maar verdienen wel aanpassing en aanvulling.

In Marketingstrategie in ontwikkeling worden zowel klassieke als moderne modellen beschreven: van de portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Daarbij wordt stap voor stap gewerkt aan een nieuwe waardestrategie, op basis waarvan een managementbeslissing of commercieel beleid gemaakt kan worden. Er is extra aandacht voor de samenhang tussen de modellen en hoe deze worden toegepast in de praktijk van het midden- en kleinbedrijf.

Marketingstrategie in ontwikkeling is bedoeld voor studenten van commerciële opleidingen in het hoger onderwijs.

Het docentenmateriaal van Marketingstrategie in ontwikkeling bestaat uit:

  • antwoordindicaties bij de vragen uit het boek;
  • toetsvragen met antwoordindicaties;
  • suggesties voor de uitwerking van de casuïstiek;
  • PowerPointpresentaties.

 

Docentenmateriaal aanvragen

Anton Klop is hoofddocent marketing- en salesmanagement bij de opleiding Small Business en Retail Management van de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN).