Basisboek marketingcommunicatie

3rd edition | 2016 | Esther de Berg, Rutger Mackenbach (red.)
Lecturer or teacher? | Are you interested in using a publication for your course, or already adopted a publication for course use: request a free inspection copy.

Basisboek marketingcommunicatie | Boek + website

9789046905227, 432 pages 18 maanden toegang tot website
€60.50
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs within the Netherlands
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 2 business day delivery within the Netherlands
  • In stock

Basisboek marketingcommunicatie | Code voor website

9789046963838 18 maanden toegang tot website
€16.50
  • Direct access to your online study materials

 

Note: You are purchasing access to the online material. This order does not include the book. Would you also like to order the book? Select “Book + online study material” or “E-book + online study material”

Basisboek marketingcommunicatie | E-book + website

9789046963715, 432 pages Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€60.50
  • Direct access to your study materials
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks

 

Note: You can only read this e-book via Bookshelf.  

Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.


De volgende marketingcommunicatie-instrumenten komen aan bod: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. Ook is er uitgebreid aandacht voor het marketingcommunicatieplan, consumentengedrag, mediaplanning en de kosten van de inzet van marketingcommunicatiemiddelen. De theorie wordt ondersteund met voorbeelden en illustraties.

Basisboek marketingcommunicatie is bedoeld voor studenten aan hbo-opleidingen op het gebied van communicatie, commerciële economie en daaraan gerelateerde vakgebieden.

Het online studiemateriaal voor studenten bevat per hoofdstuk leerdoelen, cases, kennisvragen, uitgebreide samenvattingen en een begrippentrainer. Voor docenten zijn er op aanvraag richtantwoorden bij de cases en kennisvragen, toetsvragen, PowerPoints en een projecthandleiding voor een marketingcommunicatieplan beschikbaar.

In deze derde herziene druk is de theorie aangevuld en zijn veel van de voorbeelden geactualiseerd. Er is nog meer aandacht voor online marketingcommunicatie: het monitoren en bijsturen van online campagnes, de integratie van online en offline kanalen en hoe online en offline koopgedrag steeds meer door elkaar lopen. Het hoofdstuk over direct marketing is omgewerkt naar een hoofdstuk over interactiemarketing In dit nieuwe hoofdstuk komen o.a. de inzet van interactieve media, het belang van (big) data, persoonlijke verkoop en de juridische aspecten van interactiemarketing aan bod. Daarnaast zijn de kostenoverzichten voor marketingcommunicatie geactualiseerd en is een deel van de cases op de website vernieuwd.

Het docentenmateriaal bestaat uit:

  • richtantwoorden bij de cases en kennisvragen;
  • toetsvragen;
  • PowerPoints;
  • een projecthandleiding voor een marketingcommunicatieplan.

 

Request teaching material

Esther de Berg is docent marketing aan de Haagse Hogeschool. Eerder werkte zij o.a. bij NIMA.

Rutger Mackenbach is strateeg bij Stroom Mediacommunicatie.

De overige auteurs hebben hun sporen verdiend in de marketing en het hoger economisch onderwijs.