Strategisch en operationeel salesmanagement

Handboek voor het hoger economisch onderwijs

1st edition | 2012 | René van Hoften
Lecturer or teacher? | Are you interested in using a publication for your course, or already adopted a publication for course use: request a free inspection copy.

Strategisch en operationeel salesmanagement | Boek + website

9789046903230, 592 pages Onbeperkt toegang tot website
€55.95
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs within the Netherlands
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 2 business day delivery within the Netherlands
  • In stock

Strategisch en operationeel salesmanagement | E-book + website

9789046961841, 592 pages Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€55.95
  • Direct access to your study materials
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks

 

Note: You can only read this e-book via Bookshelf.  

Na een commerciële opleiding komen studenten vaker terecht in sales dan in marketing. Uiteraard moeten studenten beide disciplines beheersen om goed voorbereid te zijn op hun toekomstig beroep. Strategisch en operationeel salesmanagement biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus.


In Strategisch en operationeel salesmanagement worden de analysefase, de beslisfase, de implementatiefase en de evaluatiefase in vier delen achtereenvolgens behandeld. In de analysefase wordt uitgelegd hoe een bedrijf kan vaststellen welke sterktes en zwaktes op salesterrein in de organisatie aanwezig zijn. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen een interne en externe salesanalyse. In de beslisfase komt aan de orde hoe de gegevens van deze analyses kunnen resulteren in een salesoptie.

In de implementatiefase wordt beschreven wat een bedrijf op korte termijn moet doen om de gekozen optie te realiseren. In deel vier, de evaluatiefase wordt uitgelegd hoe een bedrijf kan meten of door de gekozen optie en de implementatie ervan de doelen zijn bereikt. Aan de hand van de lesopdrachten en casuïstiek aan het eind van elk hoofdstuk leert de student een strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven.

Strategisch en operationeel salesmanagement is geschikt voor studenten van commerciële opleidingen op hbo-niveau.

Het docentenmateriaal bij Strategisch en operationeel salesmanagement bevat:

  • leerdoelen;
  • de uitwerkingen bij de opdrachten;
  • een lesopzet;
  • PowerPointpresentaties.

 

Request teaching material

René van Hoften is hoofddocent op het gebied van marketing- en salesmanagement aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) en is auteur van diverse boeken op het terrein van verkoop, marketing en reclamepsychologie.

(...) een degelijk en volledig boek over salesmangement. Een dat iedere salesmanager moet aanschaffen! Niet omdat het lekker wegleest of zo leuk staat in de boekenkast, maar omdat het een geweldig handboek is voor iedereen die dit vak serieus neemt. (...) Met dit boek in de hand, kan een geïnspireerde docent hen het vak leren en hen voorbreiden op een succesvolle carrière als salesmanager. Voor anderen is het een uitstekend naslagwerk om de theorie achter de dagelijkse werkelijkheid op te frissen.' – Salesmanagement, januari 2013