Filteren
Pedagogisch onderwijs

Pedagogisch onderwijs

Voor de pabo en de eerste- en tweedegraads lerarenopleiding biedt Uitgeverij Coutinho diverse generieke en vakspecifieke uitgaven. We spelen daarbij in op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs. We actualiseren en verbeteren geregeld onze vertrouwde uitgaven en brengen nieuwe titels uit. Onze uitgaven zijn niet alleen interessant om te gebruiken tijdens de opleiding, maar kunnen ook als naslagwerk dienen als je daadwerkelijk voor de klas staat. Ben je benieuwd welke uitgaven passen bij jouw opleiding? Bekijk dan het onderstaande overzicht.

8 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Art-Based Learning

    Art-Based Learning

    • Ondertitel : Handboek creatief opleiden
    • Auteurs : Jeroen Lutters
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Het boek Art-Based Learning is een uniek handboek voor toekomstige docenten in het kunst- en cultuuronderwijs. Het helpt ze om samen met hun studenten te onderzoeken hoe kunst kan bijdragen aan het ontwikkelen van een creatieve en onderzoekende geest.

    Bekijk product
  2. Gemotiveerd leren en lesgeven

    Gemotiveerd leren en lesgeven

    • Ondertitel : De kracht van intrinsieke motivatie
    • Auteurs : Anje Ros, Jos Castelijns, Anne-Marieke van Loon, Kris Verbeeck
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Gemotiveerd leren en lesgeven zet motivatieprocessen helder uiteen en geeft aan wat je als leraar kunt doen om de intrinsieke motivatie van leerlingen te ondersteunen. Als leerlingen gemotiveerd zijn, zijn ze betrokken en nieuwsgierig en beter in staat om te gaan met uitdagingen en tegenslagen. Ook halen ze vaak betere schoolresultaten.

    Bekijk product
  3. Democratie begint bij jezelf

    Democratie begint bij jezelf

    • Ondertitel : Ontwikkelen van burgerschap
    • Auteurs : Hubert Hermans, Rob Bartels
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    In een democratie is het belangrijk dat mensen openstaan voor verschillen en tegenstellingen en dat zij kunnen omgaan met spanningen die hierdoor kunnen ontstaan. Het helpt als zij in staat zijn om hun eigen opvattingen te zien vanuit het perspectief van anderen, in plaats van meteen te oordelen. He…

    Bekijk product
  4. Les is meer

    Les is meer

    • Ondertitel : 141 manieren om gewenst gedrag te bevorderen
    • Auteurs : Peter Teitler, Ruben Teitler
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Les is meer biedt (toekomstige) leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen. Dit boek gaat over leiding nemen in de klas, grenzen stellen en normen hanteren voor de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan. Het boek beschrijft methodes en geeft adviezen waarmee leraren het gedrag van leerlingen op een positieve manier kunnen beïnvloeden.

    Bekijk product
  5. Seksuele vorming en diversiteit

    Seksuele vorming en diversiteit

    • Ondertitel : Inclusieve burgerschapsvorming op school
    • Auteurs : Mathieu Heemelaar
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Scholen hebben de taak te zorgen voor een sociaal veilig klimaat in en om de school en aandacht te besteden aan seksuele vorming, seksuele diversiteit en genderdiversiteit. Uit onderzoek van de  onderwijsinspectie in het po en vo blijkt dat scholen over het algemeen weliswaar aandacht schenken aan…

    Bekijk product
  6. Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context

    Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context

    • Ondertitel : Van startbekwaam naar stadsbekwaam
    • Auteurs : Ruben Fukkink, Ron Oostdam
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    In de onderwijswereld komt er steeds meer aandacht voor urban education, oftewel onderwijs en opvoeding in een stedelijke context. Werken in de stad vraagt om specifieke onderwijs- en opvoedingsvaardigheden. Leraren en pedagogen in opleiding moeten niet alleen startbekwaam, maar ook stadsbekwaam wor…

    Bekijk product
  7. Culturele diversiteit in de klas

    Culturele diversiteit in de klas

    • Auteurs : Hans van der Heijde, Luuk Kampman, Klaas Bruin
    • Druk : 6e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    De culturele diversiteit van de Nederlandse samenleving is permanent in beweging. Om daaraan recht te doen, moeten leraren zuiver omgaan met verschillen en overeenkomsten tussen leerlingen in de klas. Maar hoe leer je dat en hoe breng je dat als leraar over op je leerlingen?…

    Bekijk product
  8. Evalueren om te leren

    Evalueren om te leren

    • Ondertitel : Toetsen en beoordelen op school
    • Auteurs : Jos Castelijns, Mien Segers, Katrien Struyven (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Leerlingen gaan naar school om zich te ontwikkelen en bepaalde leerdoelen te halen. Een kerntaak van het onderwijs is leerlingen hierbij te helpen. Leraren spelen hierin een belangrijke rol: zij stimuleren, begeleiden en sturen het leerproces waar nodig bij. Het (tussentijds) beoordelen van het lere…

    Bekijk product

8 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren