Filteren

Studiemateriaal

Vind studiemateriaal passend bij jouw opleiding. Ben je docent? Vraag een docentexemplaar en aanvullend docentenmateriaal aan. Ben je student? Bestel je studieboeken direct met 5% studentenkorting.

Pagina

1-10 van 20 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Veranderen met verstand en gevoel

    Veranderen met verstand en gevoel

    • Ondertitel : De kunst van organisatieverandering
    • Auteurs : Rob Kayzel
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    In Veranderen met verstand en gevoel wordt organisatieverandering behandeld vanuit deze twee perspectieven. Het eerste perspectief gaat uit van de wijze waarop mensen omgaan met veranderingen, met inzichten en begrippen uit de psychologie. Het tweede perspectief behandelt veranderingsprocessen die toegepast kunnen worden bij organisatieverandering.

    Bekijk product
  2. Inleiding risicomanagement

    Inleiding risicomanagement

    • Auteurs : Dennis van der Waal
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Inleiding risicomanagement beschrijft de basisprincipes van risicomanagement. De specifieke onderdelen van het risicomanagementproces worden behandeld vanuit verschillende perspectieven. Het doorlopen van de stappen van het proces maakt studenten bewust van de risico's waaraan organisaties blootgesteld worden. Hierna zijn zij in staat verantwoorde keuzes te maken bij de mogelijke beheersing van risico's.

    Bekijk product
  3. Publiek management

    Publiek management

    • Auteurs : Wim van Noort, Sandra Groeneveld, Marieke van der Hoek, Jelmer Schalk, Joris van der Voet
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Publieke organisaties vervullen cruciale functies in de maatschappij. Van hen wordt verwacht dat ze daarbij transparant opereren, maar ook efficiënt en flexibel zijn. Publiek management heeft als doel om zowel studenten als publieke managers inzicht te geven in de spanningen en dilemma’s die uit deze verwachtingen voortkomen en waarmee leidinggevenden van publieke organisaties in de dagelijkse praktijk te maken hebben.

    Bekijk product
  4. Personeelsmanagement nader becijferd

    Personeelsmanagement nader becijferd

    • Auteurs : Karin Potting
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Financiële gegevens kunnen de hr-manager helpen beslissingen te nemen die de organisatie versterken. Ook wordt het steeds belangrijker om te weten welk effect het menselijk gedrag kan hebben op een organisatie. Personeelmanagement nader becijferd illustreert aan de hand van de vele voorbeelden hoe de toegevoegde waarde van een goed hr-beleid inzichtelijk gemaakt kan worden.

    Bekijk product
  5. De economische manier van denken

    De economische manier van denken

    • Auteurs : Geert Woltjer
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    De economische manier van denken gaat uit van de stelling dat economische ontwikkelingen vooral het gevolg zijn van schaarste en de voortdurende afweging die mensen maken tussen kosten en baten. De vele voorbeelden uit de geschiedenis verklaren economische ontwikkelingen.

    Bekijk product
  6. Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    • Auteurs : Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Het uitgangspunt van de uitgave is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben.

    Bekijk product
  7. Effectief samenwerken in interculturele teams

    Effectief samenwerken in interculturele teams

    • Auteurs : Herman Blom, Peter Prud'homme van Reine
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    De globalisering maakt het Nederlandse bedrijfsleven steeds internationaler. Het is dus heel waarschijnlijk dat (toekomstige) professionals aan de slag gaan in interculturele teams. Als voorbereiding hierop is het ontwikkelen van interculturele competenties van essentieel belang. Effectief samenwerken in interculturele teams behandelt deze interculturele competenties.

    Bekijk product
  8. Voor een goede zaak

    Voor een goede zaak

    • Ondertitel : Sociaal ondernemen in theorie en praktijk
    • Auteurs : Marianne Dagevos, Jiske Kiers, Jillis Kors, Petra Verhagen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema’s aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke…

    Bekijk product
  9. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Bekijk product
  10. Statistische toetsen in economische toepassingen

    Statistische toetsen in economische toepassingen

    • Auteurs : Jaap Klouwen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Statistische toetsen in economische toepassingen behandelt de basisbegrippen uit de statistische toetsingstheorie. Zo komen onder meer betrouwbaarheidsintervallen en statistische toetsen aan bod. Ook is er aandacht voor toepassingen uit de bedrijfseconomie, accountancy, logistiek en commerciële economie. Er is ruim aandacht voor het inzetten van Excel bij allerlei statistische berekeningen. 

    Bekijk product
Pagina

1-10 van 20 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren