Basisboek eventmanagement

Van concept naar realisatie

2e druk | 2015 | Gabriëlle Kuiper, Danique Kamp
Ben je docent? | Wil je dit studiemateriaal beoordelen voor gebruik in je lessen, of is het al voorgeschreven? Vraag hier direct je docentexemplaar aan.

Basisboek eventmanagement | Boek

9789046904688, 239 pagina's
€ 29,95
  • Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • Binnen 3 - 4 werkdagen geleverd

Basisboek eventmanagement | E-book

9789046963159, 239 pagina's Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€ 29,95
  • Direct activeren in je Bookshelf-account
  • Direct toegang tot het studiemateriaal
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken

De vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is de afgelopen jaren in snel tempo gegroeid. Er zijn steeds meer events die aan steeds hogere eisen moeten voldoen. Een goed event creëert aandacht voor een bedrijf of organisatie, laat mensen samenkomen, zorgt voor verrassing en geeft betekenis. Basisboek eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Deze duizendpoot is inhoudelijk geïnteresseerd, invoelend, communicatief vaardig en gaat voor kwaliteit, inhoud en timing.


Basisboek eventmanagement bestaat uit vier delen. Ter introductie worden de zeven kernkwaliteiten van de eventmanger beschreven. Daarna komen achtereenvolgens de context waarin de eventmanager zijn werk doet, de verschillende rollen van de eventmanager, de relaties met betrokken partijen en de financiële en juridische aspecten van eventmanagement aan de orde. Ook is er aandacht voor actuele inzichten over onder meer festivalisering, sociale media en businessmodellen. Na elk deel bespreekt een professionele eventmanager een succesvol evenement uit zijn praktijkervaring.

De combinatie van theorie, praktijkvoorbeelden en opdrachten maakt dit boek geschikt voor hbo-studenten en (beginnende) eventmanagers.

Basisboek eventmanagement is grondig herzien. Inzichten over onder meer festivalisering, sociale media en business modellen zijn toegevoegd. Er is extra aandacht voor de benodigde kwaliteiten van eventmanagers en het deel over financiële en juridische aspecten van eventmanagement is nieuw. Na elk deel wordt een succesvol evenement besproken en de voorbeelden en opdrachten sluiten beter aan bij de belevingswereld van de lezer. Het boek is nu aantrekkelijker opgemaakt in fullcolour en met meer afbeeldingen.

Gabriëlle Kuiper is directeur van de opleiding Kunst en Economie aan de HKU. Zij is auteur van De Imagineer (2011) en heeft haar eigen evenementenbureau.

Danique Kamp studeerde Event Management aan de HKU en volgde hier tevens de Master of Arts in Arts Management. Op dit moment is zij projectmanager bij HKU Kunst en Economie en projectcoördinator bij diverse Nederlandse bands.