Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

1-10 van 147 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Omslag Inleiding organisatiekunde 9789046907382

    Inleiding organisatiekunde

    • Auteurs : Loek ten Berge, Marco Oteman, Guido Winckels
    • Druk : 7e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf juni

    Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele  praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal.

    Bekijk product
  2. Logisch en kritisch denken

    Logisch en kritisch denken

    • Ondertitel : onderzoeken - argumenteren - concluderen
    • Auteurs : Simon Burgers
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf mei

    Hbo- en wo-studenten worden geacht onderzoek te kunnen uitvoeren en dit kritisch te kunnen beoordelen. Deze uitgave helpt daarbij. Maar de stof van Logisch en kritisch denken heeft meer te bieden. Het is een onmisbaar stuk gereedschap bij het nemen van beslissingen als professional. Want wat ook j…

    Bekijk product
  3. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    • Auteurs : Jan Leen, Jef Mertens
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf april

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.…

    Bekijk product
  4. Een onderzoekende houding in bedrijf

    Een onderzoekende houding in bedrijf

    • Ondertitel : Professionele vaardigheden voor het economisch domein
    • Auteurs : Arnout Schuitema, Maaike van den Herik, Greet van der Kaap
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf april

    Een onderzoekende houding in bedrijf leert toekomstige professionals te observeren wat er om hen heen gebeurt, er kritische vragen over te stellen, goed te evalueren en te reflecteren. Op toegankelijke wijze komen belangrijke eigenschappen aan de orde, zoals opmerkzaamheid, nieuwsgierigheid, bedachtzaamheid en kritisch zijn.

    Bekijk product
  5. Rapporteren in opdracht

    Rapporteren in opdracht

    • Ondertitel : Project - proces - product
    • Auteurs : Elly Straatman
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf april

    Tijdens hun studie maken voltijd- en deeltijdstudenten op diverse momenten kennis met de beroepspraktijk van hun opleiding. Ze voeren projecten uit, werken in labs aan praktijkopdrachten, lopen stage en voeren een afstudeeropdracht uit voor een organisatie in het beroepenveld.…

    Bekijk product
  6. Bedrijfseconomie begrepen

    Bedrijfseconomie begrepen

    • Auteurs : Bernard Remmelts
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf april

    Bedrijfseconomie begrepen besteedt in het eerste deel uitgebreid aandacht aan de basis van de bedrijfseconomie, zoals het werken met balansen, winst- en verliesrekeningen en liquiditeitenoverzichten. Het past deze basiskennis vervolgens stapsgewijs toe binnen een aantal onderwerpen en vakgebieden.

    Bekijk product
  7. Strategisch ontwerpen

    Strategisch ontwerpen

    • Ondertitel : Onderzoeks- en ontwerpprocessen situationeel inrichten
    • Auteurs : Herman Blom, Bas van Lanen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf maart

    Waar voorheen de termen design en ontwerpen veelal in verband gebracht werden met de creatieve sector en de maakindustrie, worden ze in toenemende mate toegepast in andere beroepsdomeinen. Strategisch ontwerpen richt zich op ontwerpprocessen in verschillende soorten beroepssituaties. Deze processen…

    Bekijk product
  8. Omslag Gespreksvoering in de juridische praktijk

    Gespreksvoering in de juridische praktijk

    • Auteurs : Victoria van den Doel, Jacob Eikelboom, Annemarie Roffel, Jeroen Zoon
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Helder advies uitbrengen als adviseur bij de gemeente. Slecht nieuws vertellen aan een cliënt als medewerker schuldhulpverlening. Bemiddeling als juridisch medewerker op een advocatenkantoor. Een (sociaal)jurist krijgt te maken met uiteenlopende gesprekssituaties. Gespreksvoering in de juridische p…

    Bekijk product
  9. Storytelling in de praktijk

    Storytelling in de praktijk

    • Ondertitel : Creatief schrijven voor een merk
    • Auteurs : Maarten van der Meulen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Verwonder klanten, medewerkers en leveranciers. Tover een glimlach op hun gezichten. Laat zien voor welke dilemma’s een organisatie komt te staan. Merken onderscheiden zich door verhalen. Creatief schrijven is daarom een belangrijke vaardigheid voor communicatieprofessionals en marketeers. Storyte…

    Bekijk product
  10. Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om voor elke tekst de juiste keuzes te maken.

    Bekijk product

1-10 van 147 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren