Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

1-10 van 143 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Omslag Inleiding organisatiekunde 9789046907382

    Inleiding organisatiekunde

    • Auteurs : Loek ten Berge, Marco Oteman
    • Druk : 7e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf juni

    Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele  praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal.

    Bekijk product
  2. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    • Auteurs : Jan Leen, Jef Mertens
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf april

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.…

    Bekijk product
  3. Een onderzoekende houding in bedrijf

    Een onderzoekende houding in bedrijf

    • Ondertitel : Professionele vaardigheden voor het economisch domein
    • Auteurs : Arnout Schuitema, Maaike van den Herik, Greet van der Kaap
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf april

    Een onderzoekende houding in bedrijf leert toekomstige professionals te observeren wat er om hen heen gebeurt, er kritische vragen over te stellen, goed te evalueren en te reflecteren. Op toegankelijke wijze komen belangrijke eigenschappen aan de orde, zoals opmerkzaamheid, nieuwsgierigheid, bedachtzaamheid en kritisch zijn.

    Bekijk product
  4. Storytelling in de praktijk

    Storytelling in de praktijk

    • Ondertitel : Creatief schrijven voor een merk
    • Auteurs : Maarten van der Meulen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf maart

    Verwonder klanten, medewerkers en leveranciers. Tover een glimlach op hun gezichten. Laat zien voor welke dilemma’s een organisatie komt te staan. Merken onderscheiden zich door verhalen. Creatief schrijven is daarom een belangrijke vaardigheid voor communicatieprofessionals en marketeers. Storyte…

    Bekijk product
  5. Strategisch ontwerpen

    Strategisch ontwerpen

    • Ondertitel : Onderzoeks- en ontwerpprocessen situationeel inrichten
    • Auteurs : Herman Blom, Bas van Lanen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf maart

    Waar voorheen de termen design en ontwerpen veelal in verband gebracht werden met de creatieve sector en de maakindustrie, worden ze in toenemende mate toegepast in andere beroepsdomeinen. Strategisch ontwerpen richt zich op ontwerpprocessen in verschillende soorten beroepssituaties. Deze processen…

    Bekijk product
  6. Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om voor elke tekst de juiste keuzes te maken.

    Bekijk product
  7. Basisboek legal design

    Basisboek legal design

    • Ondertitel : Ontwerpen voor toegankelijk recht
    • Auteurs : Ineke van den Berg, Peter van den Heuvel
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Basisboek legal design beschrijft de kernconcepten die van belang zijn bij legal design, zoals inleven in de ander, met andere ogen kijken, ideeën opdoen en uitwerken. Het boek bespreekt verschillende manieren om legal design te benaderen. Ook bevat het tools en methoden waarmee studenten vaardigheden kunnen ontwikkelen om de beschikbare technieken te gebruiken.

    Bekijk product
  8. Impact op afstand

    Impact op afstand

    • Ondertitel : Online lesgeven in het hoger onderwijs
    • Auteurs : Brigit Kolen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Impact op afstand brengt hulp in de vorm van praktische tips, werkvormen en uiteraard (online) voorbeelden. Het biedt handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk. Maar ook: welke tool past bij welk doel, hoe maak je kennisclips en welke valkuilen moet je daarbij vermijden?

    Bekijk product
  9. Effectief schrijven in de juridische praktijk

    Effectief schrijven in de juridische praktijk

    • Ondertitel : structureren - formuleren - redigeren
    • Auteurs : Joost Swanborn
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Effectief schrijven in de juridische praktijk behandelt het juridisch schrijfproces van A tot Z. Van de voorbereiding op het schrijven tot het schrijven van de tekst zelf. Het vaststellen van het doel, de doelgroep, de kernboodschap en de globale structuur komen aan bod. Daaropvolgend behandelt het boek het schrijven zelf: de opbouw van een tekst, de juiste formulering, een inleiding en een slot schrijven en het redigeren van de tekst.

    Bekijk product
  10. De bestuurlijke kaart van Nederland

    De bestuurlijke kaart van Nederland

    • Ondertitel : Het openbaar bestuur en zijn omgeving in nationaal en internationaal perspectief
    • Auteurs : Gerard Breeman, Wim van Noort, Mark Rutgers
    • Druk : 7e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    De bestuurlijke kaart van Nederland is een eerste kennismaking met de instituties en organisaties in en rondom het openbaar bestuur. De uitgave geeft een overzicht van hoe het openbaar bestuur in Nederland eruitziet en zich ontwikkelt, en het schetst de inrichting van het openbaar bestuur op de verschillende niveaus.

    Bekijk product

1-10 van 143 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren