Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

1-10 van 182 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Omslag Inleiding organisatiekunde 9789046907382

    Inleiding organisatiekunde

    • Auteurs : Loek ten Berge, Marco Oteman
    • Druk : 7e druk
      Verschijningsjaar : 2021
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf januari

    Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele  praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal.

    Bekijk product
  2. Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : dit voorjaar leverbaar

    Basisboek schrijven voor media concentreert zich op de belangrijkste vragen die je als schrijver moet stellen en de mogelijkheden die dat oplevert. Het studiemateriaal gaat in op genres als nieuwsberichten, interviews en reportages aan de hand van diverse voorbeelden.

    Bekijk product
  3. Basisboek legal design

    Basisboek legal design

    • Ondertitel : Ontwerpen voor toegankelijk recht
    • Auteurs : Ineke van den Berg, Peter van den Heuvel
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf januari

    Basisboek legal design beschrijft de kernconcepten die van belang zijn bij legal design, zoals inleven in de ander, met andere ogen kijken, ideeën opdoen en uitwerken. Het boek bespreekt verschillende manieren om legal design te benaderen. Ook bevat het tools en methoden waarmee studenten vaardigheden kunnen ontwikkelen om de beschikbare technieken te gebruiken.

    Bekijk product
  4. Een onderzoekende houding in bedrijf

    Een onderzoekende houding in bedrijf

    • Ondertitel : Professionele vaardigheden voor het economisch domein
    • Auteurs : Arnout Schuitema, Maaike van den Herik, Greet van der Kaap
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf december

    Een onderzoekende houding in bedrijf leert toekomstige professionals te observeren wat er om hen heen gebeurt, er kritische vragen over te stellen, goed te evalueren en te reflecteren. Op toegankelijke wijze komen belangrijke eigenschappen aan de orde, zoals opmerkzaamheid, nieuwsgierigheid, bedachtzaamheid en kritisch zijn.

    Bekijk product
  5. Impact op afstand

    Impact op afstand

    • Ondertitel : Online lesgeven in het hoger onderwijs
    • Auteurs : Brigit Kolen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf november

    Impact op afstand brengt hulp in de vorm van praktische tips, werkvormen en uiteraard (online) voorbeelden. Het biedt handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk. Maar ook: welke tool past bij welk doel, hoe maak je kennisclips en welke valkuilen moet je daarbij vermijden?

    Bekijk product
  6. Effectief schrijven in de juridische praktijk

    Effectief schrijven in de juridische praktijk

    • Ondertitel : structureren - formuleren - redigeren
    • Auteurs : Joost Swanborn
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Effectief schrijven in de juridische praktijk behandelt het juridisch schrijfproces van A tot Z. Van de voorbereiding op het schrijven tot het schrijven van de tekst zelf. Het vaststellen van het doel, de doelgroep, de kernboodschap en de globale structuur komen aan bod. Daaropvolgend behandelt het boek het schrijven zelf: de opbouw van een tekst, de juiste formulering, een inleiding en een slot schrijven en het redigeren van de tekst.

    Bekijk product
  7. De bestuurlijke kaart van Nederland

    De bestuurlijke kaart van Nederland

    • Ondertitel : Het openbaar bestuur en zijn omgeving in nationaal en internationaal perspectief
    • Auteurs : Gerard Breeman, Wim van Noort, Mark Rutgers
    • Druk : 7e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    De bestuurlijke kaart van Nederland is een eerste kennismaking met de instituties en organisaties in en rondom het openbaar bestuur. De uitgave geeft een overzicht van hoe het openbaar bestuur in Nederland eruitziet en zich ontwikkelt, en het schetst de inrichting van het openbaar bestuur op de verschillende niveaus.

    Bekijk product
  8. Profiel van de Nederlandse overheid

    Profiel van de Nederlandse overheid

    • Ondertitel : organisatie, beleid en besluitvorming
    • Auteurs : Patricia Wiebinga
    • Druk : 8e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Profiel van de Nederlandse overheid legt de structuur en het functioneren van de Nederlandse overheid helder en in hoofdlijnen uit. Hiermee wordt een stevige basis gelegd met betrekking tot de kennis over de Nederlandse overheid.

    Bekijk product
  9. Overheidscommunicatie

    Overheidscommunicatie

    • Ondertitel : Een gedragswetenschappelijke aanpak
    • Auteurs : Bert Pol, Christine Swankhuisen
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Overheidscommunicatie legt de focus op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie. Het boek geeft een overzicht van actuele sociaalwetenschappelijke inzichten die de bijdrage van communicatie aan overheidsbeïnvloeding een stevig fundament geven. Deze inzichten worden geïllustreerd met voorbeelden uit campagnes en krantenartikelen.

    Bekijk product
  10. De sociaal ondernemer

    De sociaal ondernemer

    • Auteurs : Marianne Dagevos
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    De sociaal ondernemer is een compact en handzaam praktijkboekje voor mensen die maatschappelijke kwesties op een ondernemende manier willen aanpakken. Veel verschillende kanten van sociaal ondernemerschap worden besproken aan de hand van vier rubrieken: Wat, Hoe, Met Wie en Waarheen. Meer dan 100 ad…

    Bekijk product

1-10 van 182 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren