Werkboek communicatieplanning

Het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen

2e druk | 2008 | Peter 't Lam
Ben je docent? | Wil je dit studiemateriaal beoordelen voor gebruik in je lessen, of is het al voorgeschreven? Vraag hier direct je docentexemplaar aan.

Werkboek communicatieplanning | Boek

9789046900963, 112 pagina's
€ 15,95
  • Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • 2 werkdagen levertijd binnen Nederland
  • Op voorraad

Het Werkboek communicatieplanning gaat uit van het Centraal Schema Communicatieplanning. Op basis van dit schema wordt met behulp van veel praktijkvoorbeelden, kaderteksten, cases, oefeningen en hulpvragen stap voor stap duidelijk gemaakt hoe je een communicatieplan opstelt.


Het opstellen van communicatieplannen behoort tot het vaste takenpakket van communicatieprofessionals. Ook studenten communicatie krijgen vaak de opdracht om zo'n plan te maken. Het geeft vorm en inhoud aan de communicatie rondom een project, product of organisatie. Het communicatieplan bevat een duidelijke systematiek die doelen, doelgroepen en middelen met elkaar verbindt. Het kent ook een analyse en een strategie die aangeeft welke aanpak de voorkeur verdient. Daarnaast moeten opdrachtgevers, uitvoerders en andere betrokkenen uit dit plan kunnen opmaken wie wat wanneer gaat doen en hoeveel het gaat kosten.

Dit werkboek is gericht op mensen die starten met een baan of opleiding op het gebied van communicatie. Het is ook geschikt voor mensen uit andere disciplines die meer met communicatie willen gaan doen. Studenten kunnen dit boek onder begeleiding maar ook zelfstandig bestuderen.

In deze tweede druk zijn de cases geactualiseerd en zijn meer kaderteksten en praktijkvoorbeelden opgenomen. Ook zijn nieuwe theorieën verwerkt.

Peter 't Lam is docent communicatie aan de School of Communication, Media & Music van de Hogeschool INHOLLAND te Amsterdam/Diemen. Van zijn hand verscheen ook het Werkboek Communicatieadvies.