Filteren
Pedagogisch onderwijs

Pedagogisch onderwijs

Voor de pabo en de eerste- en tweedegraads lerarenopleiding biedt Uitgeverij Coutinho diverse generieke en vakspecifieke uitgaven. We spelen daarbij in op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs. We actualiseren en verbeteren geregeld onze vertrouwde uitgaven en brengen nieuwe titels uit. Onze uitgaven zijn niet alleen interessant om te gebruiken tijdens de opleiding, maar kunnen ook als naslagwerk dienen als je daadwerkelijk voor de klas staat. Ben je benieuwd welke uitgaven passen bij jouw opleiding? Bekijk dan het onderstaande overzicht.

9 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Cyclisch onderwijs ontwerpen

    Cyclisch onderwijs ontwerpen

    • Ondertitel : In vijf stappen naar passende leeractiviteiten
    • Auteurs : Anouke Bakx, Anje Ros, Erik Bolhuis
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat?…

    Bekijk product
  2. Ontwikkeling in de groep

    Ontwikkeling in de groep

    • Ondertitel : Groepsdynamica bij kinderen en jongeren
    • Auteurs : Marianne Luitjes, Ilona de Zeeuw-Jans
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Kinderen en jongeren leren veel van de groepen waarin ze tijd doorbrengen en daarom hebben hun ervaringen binnen groepsverband grote invloed op hun ontwikkeling. Omgekeerd bepalen individuele kinderen en jongeren de groepsdynamiek. Professionals die op een adequate manier dergelijke processen van ki…

    Bekijk product
  3. Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding

    Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding

    • Ondertitel : Een praktijkgericht boek
    • Auteurs : Jos van der Wal, Jacob de Wilde, Ineke de Mooij
    • Druk : 5e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Jongeren ontwikkelen in de adolescentie een eigen identiteit. Ze stellen vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ De toenemende individualisering daagt jongeren nog meer uit zélf op zoek te gaan naar antwoorden op deze vragen en zo actief vorm te geven aan hun eigen iden…

    Bekijk product
  4. Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool

    Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool

    • Ondertitel : Een dynamische visie op leren en onderwijzen
    • Auteurs : Herman Veenker, Henderien Steenbeek, Marijn van Dijk, Paul van Geert
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Kinderen zijn vaak grenzeloos nieuwsgierig. Ze zijn onderzoekend, stellen vragen waarop je als volwassene soms ook het precieze antwoord niet weet en ze proberen vol enthousiasme de wereld om zich heen te begrijpen. Bovendien lijken ze van nature of uit ervaring al heel veel verschijnselen te kunne…

    Bekijk product
  5. Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context

    Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context

    • Ondertitel : Van startbekwaam naar stadsbekwaam
    • Auteurs : Ruben Fukkink, Ron Oostdam
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    In de onderwijswereld komt er steeds meer aandacht voor urban education, oftewel onderwijs en opvoeding in een stedelijke context. Werken in de stad vraagt om specifieke onderwijs- en opvoedingsvaardigheden. Leraren en pedagogen in opleiding moeten niet alleen startbekwaam, maar ook stadsbekwaam wor…

    Bekijk product
  6. Professioneel pedagogisch handelen

    Professioneel pedagogisch handelen

    • Ondertitel : Omgaan met probleemgedrag in opvoedingssituaties
    • Auteurs : Gerbert Sipman
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Veel professionele opvoeders ervaren dat de gedragsproblematiek onder kinderen en jongeren toeneemt. Daarmee omgaan, vraagt veel van hun kwaliteiten. Dit vernieuwende boek biedt hiervoor een aanpak gebaseerd op de ecologische pedagogiek, een stroming die de theorieën rond gedragsproblemen integreer…

    Bekijk product
  7. Pedagogiek in de onderwijspraktijk

    Pedagogiek in de onderwijspraktijk

    • Ondertitel : Een geïntegreerde benadering
    • Auteurs : Jeroen Onstenk
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Onze maatschappij stelt hoge eisen aan leraren. Kinderen moeten hun talenten kunnen ontwikkelen en goede resultaten behalen, maar ook ondersteund worden in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. De leraar moet zorgen voor een veilig en optimaal leerklimaat voor alle kinderen in de klas. Hoe vind je al…

    Bekijk product
  8. Oplossingsgericht begeleiden

    Oplossingsgericht begeleiden

    • Ondertitel : Basisboek voor het primair onderwijs
    • Auteurs : Denny Kayser
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2010

    Alle kinderen hebben een eigen persoonlijkheid en een eigen leerstijl. Om een goede leeromgeving te scheppen, moet de leerkracht kunnen omgaan met deze diversiteit. Een zeer geschikte benadering hiervoor is de oplossingsgerichte aanpak, waarbij wordt uitgegaan van de eigen competenties van leerlinge…

    Bekijk product
  9. Open ogen in de kleurrijke klas

    Open ogen in de kleurrijke klas

    • Ondertitel : Perspectieven voor de onderwijspraktijk
    • Auteurs : Maaike Hajer, Mylène Hanson, Betsy Hijlkema, Annelies Riteco
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2007

    Leraren krijgen steeds vaker te maken met diversiteit in culturele achtergronden en taalvaardigheid binnen hun klassen. Lesgeven in zo'n kleurrijke klas vraagt oog voor leerlingen en hun eigenheid, oog voor het contact dat je als leraar hebt met de leerlingen, als basis voor hun actieve inbreng in k…

    Bekijk product

9 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren