Filteren

Studiemateriaal

Vind studiemateriaal passend bij jouw opleiding. Ben je docent? Vraag een docentexemplaar en aanvullend docentenmateriaal aan. Ben je student? Bestel je studieboeken direct met 5% studentenkorting.

9 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    • Auteurs : Yvonne van Zaalen, Marlies Mulderij, Stijn Deckers
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Efficiënte samenwerking leidt tot betere zorg, minder miscommunicatie en hogere tevredenheid bij alle betrokken professionals. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn helpt (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessionals de onderlinge communicatie te verbeteren met alle betrokkenen. Dit is het eerste boek dat communicatie bij interprofessionele samenwerking centraal zet. De uitgave beschrijft de manier waarop samenwerkende professionals taal kunnen inzetten om tot goede afstemming te komen en een gezamenlijk doel te bereiken.

    Bekijk product
  2. Profileer jezelf als sociaal werker

    Profileer jezelf als sociaal werker

    • Auteurs : Petra Verhagen, Marion van de Wijdeven
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Profileer jezelf als sociaal werker helpt sociaal werkers overtuigend te verwoorden waar ze voor staan, waar ze goed in zijn, wat ze doen en wat de impact daarvan is. De uitgave wisselt theorie af met inspirerende praktijkvoorbeelden. De auteurs beschrijven hoe je stap voor stap bouwt aan een authentiek, persoonlijk en pakkend profileringsverhaal over jezelf als sociaal werker. Door het boek heen zijn ook persoonlijke verhalen van sociaal professionals opgenomen. 

    Bekijk product
  3. De sociaal ondernemer

    De sociaal ondernemer

    • Auteurs : Marianne Dagevos
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    De sociaal ondernemer is een compact en handzaam praktijkboekje voor mensen die maatschappelijke kwesties op een ondernemende manier willen aanpakken. Veel verschillende kanten van sociaal ondernemerschap worden besproken aan de hand van vier rubrieken: Wat, Hoe, Met Wie en Waarheen. Meer dan 100 ad…

    Bekijk product
  4. Veranderen met verstand en gevoel

    Veranderen met verstand en gevoel

    • Ondertitel : De kunst van organisatieverandering
    • Auteurs : Rob Kayzel
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    In Veranderen met verstand en gevoel wordt organisatieverandering behandeld vanuit deze twee perspectieven. Het eerste perspectief gaat uit van de wijze waarop mensen omgaan met veranderingen, met inzichten en begrippen uit de psychologie. Het tweede perspectief behandelt veranderingsprocessen die toegepast kunnen worden bij organisatieverandering.

    Bekijk product
  5. Kwaliteit met beleid

    Kwaliteit met beleid

    • Ondertitel : Basisboek voor het sociale domein
    • Auteurs : Petra Verhagen
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Of je nu zelfstandig ondernemer bent, als werknemer functioneert bij een bedrijf, of deel uitmaakt van een samenwerkingsverband van verschillende organisaties, in alle gevallen is het van belang om voortdurend stil te staan bij de volgende twee vragen: Doen we de goede dingen (‘beleid’)? En doen…

    Bekijk product
  6. Interprofessioneel werken en innoveren in teams

    Interprofessioneel werken en innoveren in teams

    • Ondertitel : Samenwerking in nieuwe praktijken
    • Auteurs : Vincent de Waal (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Als meerdere professionals met uiteenlopende expertises in hetzelfde team samenwerken, noemen we dat interprofessioneel werken. Maar wat maakt interprofessionele teams nu succesvol en wat zijn juist belemmeringen voor interprofessionele samenwerking? Het boek Interprofessioneel werken en innoveren i…

    Bekijk product
  7. Basisboek vrijwilligersmanagement

    Basisboek vrijwilligersmanagement

    • Ondertitel : Aansturen, begeleiden en ondersteunen
    • Auteurs : Willem-Jan de Gast, Ronald Hetem
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Vrijwilligers managen is een vak! Vrijwilligers vervullen cruciale rollen in organisaties en in de samenleving. Er wordt meer inzet van burgers verwacht en steeds meer vrijwilligers zijn hoog opgeleid en ervaren. Hierdoor vindt er een herschikking plaats van betaald naar onbetaald werk. Bovendien ve…

    Bekijk product
  8. Crisismanagement

    Crisismanagement

    • Ondertitel : Organisaties bij crises en calamiteiten
    • Auteurs : Arthur Zanders
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Bijna iedere professional en manager kan met een crisis of ramp te maken krijgen en zich in de positie bevinden hier iets aan te moeten doen. Crisismanagement laat zien welke aspecten van belang zijn bij het functioneren ten tijde van crises. Het gaat onder andere in op het domein van crisis en calamiteiten, en op crisismanagement als activiteit tijdens een crisis.

    Bekijk product
  9. Effectief samenwerken in interculturele teams

    Effectief samenwerken in interculturele teams

    • Auteurs : Herman Blom, Peter Prud'homme van Reine
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    De globalisering maakt het Nederlandse bedrijfsleven steeds internationaler. Het is dus heel waarschijnlijk dat (toekomstige) professionals aan de slag gaan in interculturele teams. Als voorbereiding hierop is het ontwikkelen van interculturele competenties van essentieel belang. Effectief samenwerken in interculturele teams behandelt deze interculturele competenties.

    Bekijk product

9 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren