Bossers, B. (2016). Bijblijven, beter worden. B4. Les, 34(198), 32-34. In dit artikel gaat de auteur in op competentie B4 en doet hij aanbevelingen voor bijvoorbeeld de literatuur: welke boeken moeten er op je plank staan als NT2-docent?
Bossers, B., Kuiken, F. & Vermeer, A. (red.) (2015). Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs. Bussum: Coutinho. Dit handboek biedt NT2-docenten een uitgebreid overzicht van het taalonderwijs aan anderstaligen en wij vinden dat het bij iedere NT2-docent op het bureau moet liggen.
Groot, A. de & Nobel, G. (2017). Intervisie in het onderwijs. Een goudmijn. Meppel: Ten Brink Uitgevers. In dit werkboek staan onder andere 39 werkvormen om intervisie in het onderwijs vorm te geven.
Huizinga, M. & Kalsbeek, A. van (2016). Focus op taal. Basisboek voor docenten Nederlands als tweede taal. Amsterdam: Boom uitgevers. Focus op taal is een naslagwerk voor docenten en vrijwilligers in het NT2-onderwijs waarin informatie over taal (grammatica), taal leren en taalonderwijs wordt gecombineerd.
Geerts, W. & Kralingen, R. van (2016). Handboek voor leraren. Bussum: Coutinho. Het Handboek voor leraren is een naslagwerk met daarin alle kennis voor een (startende) leraar.
Verenigingen en uitgevers Je kunt de volgende websites raadplegen, om je bijvoorbeeld aan te melden of in te schrijven voor nieuwsbrieven.
www.bvnt2.org De Beroepsvereniging van docenten Nederlands als Tweede Taal (BVNT2) zet zich in voor NT2-docenten. Op de website vind je informatie over de vereniging en over alle activiteiten die georganiseerd worden.
www.tijdschriftles.nl Vaktijdschrift Les is hét vakblad voor NT2-docenten met artikelen over didactiek, (achtergrond)informatie en stof tot discussie.