Basisboek neuromarketing

Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals

1e druk | 2016 | Eveline van Zeeland
Ben je docent? | Wil je dit studiemateriaal beoordelen voor gebruik in je lessen, of is het al voorgeschreven? Vraag hier direct je docentexemplaar aan.

Basisboek neuromarketing | Boek

9789046905180, 269 pagina's Onbeperkt toegang tot website
€ 36,00
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • Binnen 3 - 4 werkdagen geleverd

Basisboek neuromarketing | E-book

9789046963593, 269 pagina's Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€ 36,00
  • Direct toegang tot het studiemateriaal
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken

Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.


De werking van neuro-onderzoek wordt uitgelegd: hoe werkt het zenuwstelsel, welke onderzoekstechnieken zijn er en hoe kun je nagaan of deze technieken betrouwbaar, valide en ethisch verantwoord zijn? Ook een reeks van toepassingsmogelijkheden in marketing en communicatie komen middels diverse praktijkvoorbeelden aan bod.

Veel mensen denken bij neuromarketing aan het ongemerkt beïnvloeden van de consument door het brein de boodschap als het ware 'in te fluisteren'. Maar neuromarketing is meer dan dat. Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Door neuro- onderzoek in te zetten kunnen marketing- en communicatieprofessionals consumentengedrag beter begrijpen, effectiever communiceren en succesvoller innovaties vermarkten.

Basisboek neuromarketing is geschikt voor studenten aan marketing- en communicatieopleidingen in het hoger onderwijs en kan ingezet worden voor vakken zoals marktonderzoek, marketingcommunicatie en consumentengedrag.

Voor docenten zijn er op aanvraag PowerPoints met daarin o.a. links naar aanvullend materiaal (o.a. filmpjes) beschikbaar.

 

Docentenmateriaal aanvragen

Eveline van Zeeland studeerde Psychologie en Algemene Economie, doceerde aan diverse opleidingen en was HRM-adviseur. Ze werkt als docent en onderzoeker aan Fontys Hogeschool Marketing Management en promoveert op onderzoek naar neuro-onderzoek in een B2B context.

"Basisboek neuromarketing is een inspirerend boek dat een degelijk overzicht geeft van alle theoretische kennis en praktische toepassingen van specifieke neuro-onderzoeksmethodieken om marketingvraagstukken succesvoller te helpen beantwoorden. Voor haar boek heeft de auteur vele wetenschappelijke literatuurbronnen gebruikt. Neuromarketing is een uniek vakgebied dat nog maar in de kinderschoenen staat maar sterk in ontwikkeling is. Het boek is een ‘must-have’ voor marketeers, communicatiespecialisten en vooral voor Hbo-studenten marketing en communicatie gezien de snelle ontwikkelingen in het digitale tijdperk waarin we leven.' Managementboek - 1 december 2016

Lees hier de hele recensie