Basisboek marketingcommunicatie

3e druk | 2016 | Esther de Berg, Rutger Mackenbach (red.)
Ben je docent? | Wil je dit studiemateriaal beoordelen voor gebruik in je lessen, of is het al voorgeschreven? Vraag hier direct je docentexemplaar aan.

Basisboek marketingcommunicatie | Boek + website

9789046905227, 432 pagina's 18 maanden toegang tot website
€ 53,95
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • Binnen 3 - 4 werkdagen geleverd

Basisboek marketingcommunicatie | Code voor website

9789046963838 18 maanden toegang tot website
€ 14,50
  • Direct toegang tot het online studiemateriaal

!Let op: Hiermee koop je toegang tot het online studiemateriaal. Deze bestelling bevat geen boek. Wil je ook het boek bestellen? Kies dan voor "Boek + website" of "E-book + website"

Basisboek marketingcommunicatie | E-book + website

9789046963715, 432 pagina's Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€ 53,95
  • Direct toegang tot het studiemateriaal
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken

Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.


De volgende marketingcommunicatie-instrumenten komen aan bod: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen en sponsoring. Ook is er uitgebreid aandacht voor het marketingcommunicatieplan, consumentengedrag, mediaplanning en de kosten van de inzet van marketingcommunicatiemiddelen. De theorie wordt ondersteund met voorbeelden en illustraties.

Basisboek marketingcommunicatie is bedoeld voor studenten aan hbo-opleidingen op het gebied van communicatie, commerciële economie en daaraan gerelateerde vakgebieden.

Het online studiemateriaal voor studenten bevat per hoofdstuk leerdoelen, cases, kennisvragen, uitgebreide samenvattingen en een begrippentrainer. Voor docenten zijn er op aanvraag richtantwoorden bij de cases en kennisvragen, toetsvragen, PowerPoints en een projecthandleiding voor een marketingcommunicatieplan beschikbaar.

In deze derde herziene druk is de theorie aangevuld en zijn veel van de voorbeelden geactualiseerd. Er is nog meer aandacht voor online marketingcommunicatie: het monitoren en bijsturen van online campagnes, de integratie van online en offline kanalen en hoe online en offline koopgedrag steeds meer door elkaar lopen. Het hoofdstuk over direct marketing is omgewerkt naar een hoofdstuk over interactiemarketing In dit nieuwe hoofdstuk komen o.a. de inzet van interactieve media, het belang van (big) data, persoonlijke verkoop en de juridische aspecten van interactiemarketing aan bod. Daarnaast zijn de kostenoverzichten voor marketingcommunicatie geactualiseerd en is een deel van de cases op de website vernieuwd.

Het docentenmateriaal bestaat uit:

  • richtantwoorden bij de cases en kennisvragen;
  • toetsvragen;
  • PowerPoints;
  • een projecthandleiding voor een marketingcommunicatieplan.

 

Docentenmateriaal aanvragen

Esther de Berg is docent marketing aan de Haagse Hogeschool. Eerder werkte zij o.a. bij NIMA.

Rutger Mackenbach is strateeg bij Stroom Mediacommunicatie.

De overige auteurs hebben hun sporen verdiend in de marketing en het hoger economisch onderwijs.