Dit is marketing!

3e druk | 2018 | Loek ten Berge, Ellen van der Aart, Frank Hagemans, Guido Winckels
Ben je docent? | Wil je dit studiemateriaal beoordelen voor gebruik in je lessen, of is het al voorgeschreven? Vraag hier direct je docentexemplaar aan.

Dit is marketing! | Boek + website

9789046905500, 328 pagina's Onbeperkt toegang tot website
€ 44,95
  • Gratis verzending vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • Binnen 3 - 4 werkdagen geleverd

Dit is marketing! | E-book + website

9789046964392, 328 pagina's Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€ 44,95
  • Direct toegang tot het studiemateriaal
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken

Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit is marketing! behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van marketing.


Dit is marketing! bevat alle verplichte stof voor het NIMA-A-Marketing-examen en is opgedeeld in drie overzichtelijke delen. In deel 1 wordt de marketingfilosofie behandelt met behulp van basisbegrippen uit het vak. Daarnaast is er aandacht voor het marketingplanningsproces. In deel 2 wordt de omgevingsanalyse besproken en is er aandacht voor marktonderzoek en statistiek. In deel 3 wordt uitgelegd hoe het marketingbeleid van een organisatie kan worden geoperationaliseerd aan de hand van de vier marketinginstrumenten; product, prijs, plaats en promotie.

Bij dit boek hoort een uitgebreide website met daarop o.a. de antwoorden op vragen bij cases uit het boek, verdiepende marketingmaterie en NIMA-A-oefenexamens.

Dit is marketing! is bedoeld voor studenten aan commerciële opleidingen op hbo-niveau. Daarnaast is het goed te gebruiken voor zelfstandigen die hun NIMA-A-Marketing-certificaat willen halen.

In deze derde, herziene druk zijn onder meer voorbeelden en cases geactualiseerd en wordt online marketing uitgebreider besproken, met ook aandacht voor video marketing en digital analytics.

Loek ten Berge, Ellen van der Aart, Frank Hagemans en Guido Winckels hebben allen ruime ervaring binnen het marketingvak. De auteurs hebben ieder hun eigen expertise en geven in dit boek een compleet beeld van alle marketingaspecten.

''Vergeleken met de vorige drukken is er begrijpelijkerwijs meer aandacht voor online marketing, niet als apart hoofdstuk, maar geïntegreerd in de marketingtheorie. Het boek bevat veel voorbeelden en casuïstiek en op de website van de uitgever is aanvullend online studiemateriaal beschikbaar.''

- NBD Biblion, 2018