Nederlands naar perfectie
Methode Nederlands voor hoogopgeleide anderstaligen
1e druk | 2015 | Emily Palmer, Miranda van 't WoutNederlands naar perfectie is een totaalmethode Nederlands voor hoogopgeleide anderstaligen. De uitgave brengt cursisten van niveau B2 naar niveau C1. De acht hoofdstukken zijn opgezet rond een breed scala aan wetenschappelijke thema’s.
Naast de vaardigheden lezen, luisteren, schrijven en spreken is er veel aandacht voor uitbreiding van de woordenschat. Cursisten maken kennis met de finesses van de taal en met typisch academisch taalgebruik. De focus ligt op populairwetenschappelijke teksten en beeldfragmenten, maar daarnaast biedt de uitgave ook opdrachten bij sketches, liedjes en columns, om het geheel te verluchtigen. Enkele lastige grammaticakwesties worden nog eens herhaald. Verder vinden cursisten in Nederlands naar perfectie veel mogelijkheden om taalvaardiger te worden binnen de context van studie en carrière, zoals bij het houden van een presentatie of het schrijven van een betoog.
Bij het boek hoort een uitgebreide website met beeld- en audiofragmenten, woordenlijsten en oefeningen voor woordenschat, grammatica, preposities en uitspraak. Voor docenten is een digitale docentenhandleiding met tips en suggesties beschikbaar.
Nederlands naar perfectie is geschikt voor hoogopgeleide anderstaligen vanaf niveau B2. Er kan zowel in Nederland als in het buitenland mee gewerkt worden. Deze methode bouwt voort op Nederlands op niveau, maar beide titels kunnen ook los van elkaar gebruikt worden.
Docenten die Nederlands naar perfectie verplicht voorschrijven aan hun cursisten, kunnen extra materiaal aanvragen. Dit materiaal bestaat uit:
- een docentenhandleiding;
- PowerPointpresentaties;
- toetsen in Word.
Na het invullen en versturen van het formulier nemen wij je aanvraag in behandeling. Als je recht hebt op het materiaal sturen wij dit zo snel mogelijk op.
Klik op de knop hieronder om je aanvraag in te dienen.
"Het werken met Nederlands naar perfectie is ons goed bevallen. Wij vinden het goed dat de cursisten nu woorden kunnen leren die geselecteerd zijn. De onderwerpen van de teksten zijn boeiend voor de doelgroep en de spreek- en schrijfopdrachten die eraan gekoppeld zijn, zijn gevarieerd en zinvol."- Sietske Bongenaar (INTT), Les 197, jaargang 34