Filteren
Pedagogisch onderwijs

Pedagogisch onderwijs

Voor de pabo en de eerste- en tweedegraads lerarenopleiding biedt Uitgeverij Coutinho diverse generieke en vakspecifieke uitgaven. We spelen daarbij in op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs. We actualiseren en verbeteren geregeld onze vertrouwde uitgaven en brengen nieuwe titels uit. Onze uitgaven zijn niet alleen interessant om te gebruiken tijdens de opleiding, maar kunnen ook als naslagwerk dienen als je daadwerkelijk voor de klas staat. Ben je benieuwd welke uitgaven passen bij jouw opleiding? Bekijk dan het onderstaande overzicht.

Pagina

11-14 van 14 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Professioneel pedagogisch handelen

    Professioneel pedagogisch handelen

    • Ondertitel : Omgaan met probleemgedrag in opvoedingssituaties
    • Auteurs : Gerbert Sipman
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Veel professionele opvoeders ervaren dat de gedragsproblematiek onder kinderen en jongeren toeneemt. Daarmee omgaan, vraagt veel van hun kwaliteiten. Dit vernieuwende boek biedt hiervoor een aanpak gebaseerd op de ecologische pedagogiek, een stroming die de theorieën rond gedragsproblemen integreer…

    Bekijk product
  2. Leidinggeven aan onderzoekende scholen

    Leidinggeven aan onderzoekende scholen

    • Auteurs : Meta Krüger (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Opbrengstgericht werken legt binnen scholen een nadruk op meetbare leerprestaties. Maar de leerling van nu heeft ook sociale competenties en een onderzoekende houding nodig. Dat onderstreept de Onderwijsraad in een recent advies. De Kenniskring van het Lectoraat Leiderschap in het Onderwijs van Pent…

    Bekijk product
  3. Evalueren om te leren

    Evalueren om te leren

    • Ondertitel : Toetsen en beoordelen op school
    • Auteurs : Jos Castelijns, Mien Segers, Katrien Struyven (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Leerlingen gaan naar school om zich te ontwikkelen en bepaalde leerdoelen te halen. Een kerntaak van het onderwijs is leerlingen hierbij te helpen. Leraren spelen hierin een belangrijke rol: zij stimuleren, begeleiden en sturen het leerproces waar nodig bij. Het (tussentijds) beoordelen van het lere…

    Bekijk product
  4. Open ogen in de kleurrijke klas

    Open ogen in de kleurrijke klas

    • Ondertitel : Perspectieven voor de onderwijspraktijk
    • Auteurs : Maaike Hajer, Mylène Hanson, Betsy Hijlkema, Annelies Riteco
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2007

    Leraren krijgen steeds vaker te maken met diversiteit in culturele achtergronden en taalvaardigheid binnen hun klassen. Lesgeven in zo'n kleurrijke klas vraagt oog voor leerlingen en hun eigenheid, oog voor het contact dat je als leraar hebt met de leerlingen, als basis voor hun actieve inbreng in k…

    Bekijk product
Pagina

11-14 van 14 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren