Filteren

Studiemateriaal

Vind studiemateriaal passend bij jouw opleiding. Ben je docent? Vraag een docentexemplaar en aanvullend docentenmateriaal aan. Ben je student? Bestel je studieboeken direct met 5% studentenkorting.

8 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Diversiteitscompetentie

    Diversiteitscompetentie

    • Ondertitel : Niet culturen, maar mensen ontmoeten elkaar
    • Auteurs : Edwin Hoffman, Arjan Verdooren
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Door onze multiculturele samenleving is interculturele communicatie een belangrijk thema. In Diversiteitscompetentie is het uitgangspunt interpersoonlijke in plaats van interculturele communicatie: de ontmoeting tussen mensen en niet tussen culturen. Processen, uitdagingen en vaardigheden die van belang zijn in onze 'superdiverse' werled komen aan bod. Ook het TOPOI-model wordt uitgebreid omschreven.

    Bekijk product
  2. Diversity competence

    Diversity competence

    • Ondertitel : Cultures don't meet, people do
    • Auteurs : Edwin Hoffman, Arjan Verdooren
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    In Diversity competence, interpersonal communication forms the point of departure: the meeting of people, not of cultures. From there onwards, the authors describe what diversity competence entails: which processes, challenges and skills are relevant in a ‘superdiverse’ world. The TOPOI model consequently offers an inclusive, communicative approach to analyze and address potential miscommunication.

    Bekijk product
  3. Migranten in de Nederlandse samenleving

    Migranten in de Nederlandse samenleving

    • Auteurs : Herman Blom, Siep van der Werf
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    De samenstelling van de Nederlandse bevolking verandert de komende decennia sterk. Door de voortgaande immigratie en geboorten neemt het aantal migranten in de samenleving toe. De toename van het aantal en de omvang van de migrantengroepen maakt de Nederlandse samenleving steeds diverser. Wat beteke…

    Bekijk product
  4. Effectief samenwerken in interculturele teams

    Effectief samenwerken in interculturele teams

    • Auteurs : Herman Blom, Peter Prud'homme van Reine
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    De globalisering maakt het Nederlandse bedrijfsleven steeds internationaler. Het is dus heel waarschijnlijk dat (toekomstige) professionals aan de slag gaan in interculturele teams. Als voorbereiding hierop is het ontwikkelen van interculturele competenties van essentieel belang. Effectief samenwerken in interculturele teams behandelt deze interculturele competenties.

    Bekijk product
  5. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Bekijk product
  6. De kunst van cultuurmarketing

    De kunst van cultuurmarketing

    • Auteurs : Ruurd Mulder
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    De kunst van cultuurmarketing brengt het marketingvak en de wereld van kunst en cultuur nader tot elkaar. Het studiemateriaal biedt de kennis die nodig is om gangbare marketingtheorieën toe te passen op de creatieve sector. Daarbij wordt ruim aandacht besteed aan ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media.

    Bekijk product
  7. Musiconomie

    Musiconomie

    • Ondertitel : Zelfstandig ondernemen voor musici en artiesten
    • Auteurs : Ton Lamers, Rebecca Nagel
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Musici en andere artiesten moeten meer in huis hebben dan creativiteit en talent. Voor het succesvol runnen van hun beroepspraktijk is ook bedrijfseconomisch inzicht een vereiste. Musiconomie bespreekt de economische, fiscale en juridische aspecten van de beroepspraktijk van de artiest, de musicus en de docent.

    Bekijk product
  8. Management voor de culturele sector

    Management voor de culturele sector

    • Auteurs : Annette van der Zee (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Management voor de culturele sector gaat in op de zakelijke kant van het werken in de kunst- en cultuursector. Het boek biedt een overzicht van belangrijke thema’s waar de (toekomstige) manager in deze sector mee te maken krijgt.

    Bekijk product

8 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren