Studiemateriaal
Vind studiemateriaal passend bij jouw opleiding. Ben je docent? Vraag een docentexemplaar en aanvullend docentenmateriaal aan. Ben je student? Bestel je studieboeken direct met 5% studentenkorting.
-
Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2020
Efficiënte samenwerking leidt tot betere zorg, minder miscommunicatie en hogere tevredenheid bij alle betrokken professionals. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn helpt (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessionals de onderlinge communicatie te verbeteren met alle betrokkenen. Dit is het eerste boek dat communicatie bij interprofessionele samenwerking centraal zet. De uitgave beschrijft de manier waarop samenwerkende professionals taal kunnen inzetten om tot goede afstemming te komen en een gezamenlijk doel te bereiken.
Bekijk product -
-
Conflicthantering en mediation
-
Druk : 3e drukVerschijningsjaar : 2018
Conflicthantering en mediation geeft een brede inleiding in dit vakgebied. Het belicht theorie rondom communicatie, conflict en conflictpreventie en omschrijft alle ins en outs van conflicthantering en specifiek mediation. Ook worden specifieke terreinen van mediation behandeld, zoals mediation bij echtscheiding of bij arbeidsconflicten.
Bekijk product -
-
Mensbeelden
-
Ondertitel : Oefening in interprofessioneel werken
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2017
Interprofessioneel werken is een nieuwe ontwikkeling waarbij welzijnsprofessionals, sociale professionals en zorgprofessionals met elkaar samenwerken. Door situaties vanuit diverse disciplines, invalshoeken en professies te benaderen, ontstaat een integraal mensbeeld. Dat omvat meer dan het delen va…
Bekijk product -
-
Basisboek neuromarketing
-
Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2016
Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.
Bekijk product -
-
Gespreksvoering in groepen
-
Ondertitel : Succesvol deelnemen aan gesprekken in zorg en welzijn
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2015
Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team h…
Bekijk product -
-
Gesprekscommunicatie
-
Ondertitel : Handboek voor leerkrachten in het primair onderwijs
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2010
Voor leerkrachten is een effectieve, professionele relatie met kinderen, ouders, collega’s en leidinggevenden essentieel. In veel teams in het primair onderwijs groeit het besef dat zo’n relatie voor een belangrijk deel wordt opgebouwd via gesprekscommunicatie en dat ‘beter communiceren’ te…
Bekijk product -