Studiemateriaal
Vind studiemateriaal passend bij jouw opleiding. Ben je docent? Vraag een docentexemplaar en aanvullend docentenmateriaal aan. Ben je student? Bestel je studieboeken direct met 5% studentenkorting.
-
Basisboek schrijven voor media
-
Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2021
Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om voor elke tekst de juiste keuzes te maken.
Bekijk product -
-
Interviewen
-
Ondertitel : Onthullend en respectvol
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2015
In Interviewen wordt het journalistieke vraaggesprek in de eerste plaats benaderd als sociale interactie, waarbij het effectief inzetten van bepaalde technieken kan leiden tot een goede gesprekschemie tussen interviewer en geïnterviewde. Het boek vergelijkt concrete onthullingstechnieken en vraagvormen voor verschillende media als radio, televisie en print.
Bekijk product -
-
Journalistiek van nu
-
Ondertitel : Maatschappijgericht en multimediaal
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2013
Journalistiek van nu is het eerste basisboek dat maatschappijgerichte journalistiek centraal stelt: een combinatie van traditionele en populaire journalistiek, aangevuld met civic journalism en verspreid via verschillende kanalen (crossmediaal).
Bekijk product -
-
Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2010
Helder journalistiek schrijven is een ambacht. Met Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs leren hbo- en wo-studenten en afgestudeerden begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk schrijven over uiteenlopende onderwerpen. De theorie komt aan bod waar dat nodig is, de nadruk ligt op vaardigheden.
Bekijk product -
-
Leren recenseren
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2009
In Leren recenseren wordt uitgelegd welke journalistieke stappen moeten worden gezet om voor een bepaalde doelgroep en een specifiek medium een recensie te schrijven. Daarnaast komen valkuilen aan bod die een recensent moet weten te vermijden tijdens het schrijfproces.
Bekijk product -
-
Een bedrijfsblad maken
-
Ondertitel : Van idee tot realisatie
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2005
Bedrijfsbladen vormen een essentieel onderdeel van de bedrijfscommunicatie, dat geldt zowel voor de interne als de externe communicatie. In Een bedrijfsblad maken wordt uiteengezet hoe die rol kan worden vormgegeven. In acht stappen wordt gewerkt van het eerste idee tot de uiteindelijke realisatie,…
Bekijk product -
-
Radiojournalistiek
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2005
Radiojournalistiek is het eerste Nederlandstalige basisboek op dit vakgebied. Het leert de journalist (in spe) alles over het vak van bureauredacteur en verslaggever voor de radio. Radio is snel, kan informatie en emoties direct overbrengen en is tegelijk ook anoniem en intiem. Bij radionieuws heb j…
Bekijk product -
-
Werkboek journalistieke genres
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2003
Het Werkboek journalistieke genres zet op toegankelijke wijze de diverse journalistieke genres systematisch op een rijtje. De auteur behandelt veertien journalistieke genres, waaronder het nieuwsbericht, het portret, de reportage, het achtergrondverhaal en de column. Van elk genre bespreekt de auteu…
Bekijk product -
-
Journalistiek schrijven voor krant en vakblad
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2002
Henk Donkers en Jaap Willems willen studenten en afgestudeerden leren om begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk te schrijven over onderwerpen die aan de orde komen in (wetenschaps)bijlagen en opiniepagina's van kranten en in vakbladen.…
Bekijk product -