Filteren

Studiemateriaal

Vind studiemateriaal passend bij jouw opleiding. Ben je docent? Vraag een docentexemplaar en aanvullend docentenmateriaal aan. Ben je student? Bestel je studieboeken direct met 5% studentenkorting.

7 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Als de muziek er al is

    Als de muziek er al is

    • Ondertitel : Een nieuw fundament voor muziekonderwijs
    • Auteurs : Suzan Lutke
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    De wereld verandert. De manier waarop jonge mensen in aanraking komen met muziek verandert. Muziek is overal en altijd beschikbaar, via geluid en beeld. Maar de manier waarop we jonge mensen muziekles geven is de afgelopen 200 jaar bijna niet veranderd. En deze traditionele didactiek, gebaseerd op h…

    Bekijk product
  2. Arts-Based Research voor het sociaal domein

    Arts-Based Research voor het sociaal domein

    • Ondertitel : Op kunsten gebaseerd praktijkgericht onderzoek
    • Auteurs : Pim van Heijst, Nico de Vos, Sabrina Keinemans
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Arts-Based Research betekent letterlijk: op kunsten gebaseerd onderzoek. Praktijkgericht  Arts-Based Research levert een bijdrage aan het oplossen van concrete vraagstukken in de dagelijkse beroepspraktijk. Juist in het sociaal domein heeft het toegevoegde waarde dit type onderzoek in te zetten omd…

    Bekijk product
  3. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Bekijk product
  4. Het erfgoeduniversum

    Het erfgoeduniversum

    • Ondertitel : Een inleiding in de theorie en praktijk van cultureel erfgoed
    • Auteurs : Marlite Halbertsma, Marieke Kuipers
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Cultureel erfgoed is actueler dan ooit. Wie aan cultuur doet, kan nauwelijks om het erfgoed heen dat het verleden ons heeft nagelaten in de vorm van kunstwerken, historische gebouwen en oude steden, tradities en cultuurlandschappen. Cultureel erfgoed valt niet weg te denken uit onze vrijetijdsbested…

    Bekijk product
  5. Retourtje inzicht

    Retourtje inzicht

    • Ondertitel : Creatief met diversiteit voor sociale professionals
    • Auteurs : Toinette Loeffen, Herma Tigchelaar
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    In Retourtje inzicht presenteren de auteurs theorieën en een diversiteitsmodel om met diverse aspecten van diversiteit te werken. Geïnspireerd door de Community Art-methode dagen zij studenten uit om op een creatieve en praktische manier aan hun diversiteitscompetenties te werken. Verder maken studenten kennis met kleurrijke professionals die laten zien hoe zij creatief omgaan met diversiteit.

    Bekijk product
  6. Denken over kunst

    Denken over kunst

    • Ondertitel : Een inleiding in de kunstfilosofie
    • Auteurs : A.A. Van den Braembussche
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2007

    Denken over kunst biedt een systematische introductie van een aantal grondbegrippen en basistheorieën uit de kunstfilosofie. Het verschaft een theoretisch kader waarmee vanuit verschillende gezichtspunten over kunst kan worden nagedacht.…

    Bekijk product
  7. Inleiding in de iconografie

    Inleiding in de iconografie

    • Auteurs : Roelof van Straten
    • Druk : 5e druk
      Verschijningsjaar : 2002

    De iconografie is die richting in de kunstgeschiedenis die zich bezighoudt met de onderwerpen in de beeldende kunst en hun betekenis. Vooral bij kunstwerken uit vroeger tijden treffen we vaak voorstellingen aan waarvan de inhoud de moderne beschouwer niet zo één-twee-drie duidelijk is. Wanneer een…

    Bekijk product

7 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren