Pedagogisch onderwijs

Pedagogisch onderwijs

Voor de pabo en de eerste- en tweedegraads lerarenopleiding biedt Uitgeverij Coutinho diverse generieke en vakspecifieke uitgaven. We spelen daarbij in op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs. We actualiseren en verbeteren geregeld onze vertrouwde uitgaven en brengen nieuwe titels uit. Onze uitgaven zijn niet alleen interessant om te gebruiken tijdens de opleiding, maar kunnen ook als naslagwerk dienen als je daadwerkelijk voor de klas staat. Ben je benieuwd welke uitgaven passen bij jouw opleiding? Bekijk dan het onderstaande overzicht.

91-100 van 167 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Tekststructuur

    Tekststructuur

    • Ondertitel : Effectiever en efficiënter schrijven
    • Auteurs : Freerk Teunissen, Aleid van de Vooren-Fokma
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Effectief en efficiënt schrijven gaat verder dan een actieve schrijfstijl en mooie tussenkopjes. Een goede tekst is aantrekkelijk voor de lezer, sluit aan bij zijn wensen en is helder. Schrijven is ordenen en structureren. Veel studenten hebben daar moeite mee, terwijl zij vaak verslagen moeten mak…

    Bekijk product
  2. De reflectieve professional

    De reflectieve professional

    • Auteurs : Marie-José Geenen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Reflectie is een belangrijk onderdeel van de beroepsuitoefening van (toekomstige) sociale professionals in zorg, welzijn, onderwijs of de rechtspraktijk. Met dit zakboekje hebben zij de basisinformatie over reflectie op de eigen ontwikkeling als persoon en professional altijd direct bij de hand. De…

    Bekijk product
  3. Handboek VVTO

    Handboek VVTO

    • Ondertitel : Engels op de basisschool
    • Auteurs : Alessandra Corda, Karel Philipsen, Rick de Graaff
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Vroeg Engels groeit snel in het basisonderwijs, mede door nieuw overheidsbeleid. Veel scholen zijn enthousiast begonnen, maar hebben behoefte aan informatie en richtlijnen op school- en leerkrachtniveau om te zorgen voor doorontwikkeling en borging. Handboek vvto is het resultaat van een vruchtbare…

    Bekijk product
  4. Praktijkboek voor leraren

    Praktijkboek voor leraren

    • Ondertitel : Professionele ontwikkeling op de werkplek
    • Auteurs : Walter Geerts, Joke van Balen, Wybe Postma
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Kennis die studenten op de pabo en de lerarenopleiding opdoen, valt pas op z’n plek als zij voor de klas staan. Hoe halen zij het beste uit de beroepsvoorbereiding en stages? Goed lesmateriaal kan daar een nuttige bijdrage aan leveren. Dit boek ondersteunt de studenten bij zelfreflectie, ervarings…

    Bekijk product
  5. Hoe bedenk je het?!

    Hoe bedenk je het?!

    • Ondertitel : Creatief denken in het basisonderwijs
    • Auteurs : Jenny de Bode, Lia Nijman
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Leerkrachten in het basisonderwijs moeten continu prikkelen, stimuleren, motiveren en nieuwe invalshoeken bedenken. Zo bevorderen zij een onderzoekende en nieuwsgierige leerhouding bij hun leerlingen. Dat vraagt van hen de nodige flexibiliteit en inventiviteit, kortom een enorm creatief denkvermogen…

    Bekijk product
  6. Leidinggeven aan onderzoekende scholen

    Leidinggeven aan onderzoekende scholen

    • Auteurs : Meta Krüger (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Opbrengstgericht werken legt binnen scholen een nadruk op meetbare leerprestaties. Maar de leerling van nu heeft ook sociale competenties en een onderzoekende houding nodig. Dat onderstreept de Onderwijsraad in een recent advies. De Kenniskring van het Lectoraat Leiderschap in het Onderwijs van Pent…

    Bekijk product
  7. Praktijkwijzer Basisonderwijs

    Praktijkwijzer Basisonderwijs

    • Ondertitel : Snel en doeltreffend handelen
    • Auteurs : Joke Gerritsen, Corine Klapwijk
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    De maatschappelijke en politieke druk om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, stijgt. Tegelijkertijd wordt de schoolomgeving complexer en hebben leerkrachten minder tijd om zich te verdiepen in situaties. Geen wonder dat er behoefte is aan praktische, snel toegankelijke informatie over een…

    Bekijk product
  8. Geloof je het zelf?!

    Geloof je het zelf?!

    • Ondertitel : Levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs
    • Auteurs : Bas van den Berg, Ina ter Avest, Tamar Kopmels
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    Met Geloof je het zelf?! presenteren de auteurs het vak Levensbeschouwing vanuit een nieuwe visie. Zij gaan ervan uit dat levensbeschouwelijke vorming ontstaat als kinderen niet alleen kennis nemen van vormen van een (religieuze of seculiere) levensbeschouwelijke traditie, maar daar ook hun eigen be…

    Bekijk product
  9. OnderWijs met ICT

    OnderWijs met ICT

    • Ondertitel : Leren en lesgeven met technologie
    • Auteurs : Erik Bolhuis, Aike van der Hoeff (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs?…

    Bekijk product
  10. Geschiedenisdidactiek

    Geschiedenisdidactiek

    • Ondertitel : Handboek voor de vakdocent
    • Auteurs : Arie Wilschut, Dick van Straaten, Marcel van Riessen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    Een leraar geschiedenis heeft niet alleen gedegen historische kennis nodig, maar ook allerlei vaardigheden die niets met de historie te maken hebben. Hij moet bijvoorbeeld handig zijn met ICT, goed kunnen vertellen en groepen en individuen kunnen begeleiden en motiveren.…

    Bekijk product

91-100 van 167 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren