Studiemateriaal

Vind studiemateriaal passend bij jouw opleiding. Ben je docent? Vraag een docentexemplaar en aanvullend docentenmateriaal aan. Ben je student? Bestel je studieboeken direct met 5% studentenkorting.

21-30 van 655 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Spoko spoko

    Spoko spoko

    • Ondertitel : Basiscursus Pools Tekstboek
    • Auteurs : Katarzyna Wiercińska
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf februari

    Het Pools is met ongeveer 40 miljoen sprekers een van de grootste talen van de Europese Unie. Polen wordt steeds populairder als vakantiebestemming. Je vindt er alles: historische steden met talloze bezienswaardigheden en een gevarieerd landschap met een kust, merengebieden, bergen en  een oerb…

    Bekijk product
  2. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    • Ondertitel : Van probleem naar advies
    • Auteurs : Boudewijn Raessens
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie helpt bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het  bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.

    Bekijk product
  3. Een onderzoekende houding in bedrijf

    Een onderzoekende houding in bedrijf

    • Ondertitel : Professionele vaardigheden voor het economisch bedrijf
    • Auteurs : Arnout Schuitema, Maaike van den Herik, Greet van der Knaap
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf december

    Een onderzoekende houding in bedrijf leert toekomstige professionals te observeren wat er om hen heen gebeurt, er kritische vragen over te stellen, goed te evalueren en te reflecteren. Op toegankelijke wijze komen belangrijke eigenschappen aan de orde, zoals opmerkzaamheid, nieuwsgierigheid, bedachtzaamheid en kritisch zijn.

    Bekijk product
  4. Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    • Auteurs : Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Het uitgangspunt van de uitgave is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben.

    Bekijk product
  5. Yalla Yalla! Tekstboek

    Yalla Yalla! Tekstboek

    • Ondertitel : Basiscursus Arabisch op weg naar A1 deel 1
    • Auteurs : Josien Boetje, Mariska Keizer Verbeek, Rami al-Sheikh
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf december

    Yalla Yalla! is een eigentijdse, effectieve methode om kennis te maken met de Arabische taal. Met dit eerste deel, dat je halverwege niveau A1 brengt, leer je eenvoudige gesprekken te voeren over jezelf, je familie, begroeten en bedanken. Ook leer je eenvoudige tekstjes lezen en schrijven.…

    Bekijk product
  6. Yalla Yalla! Oefenboek

    Yalla Yalla! Oefenboek

    • Ondertitel : Basiscursus Arabisch op weg naar A1 deel 1
    • Auteurs : Josien Boetje, Mariska Keizer Verbeek, Rami al-Sheikh
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf december

    Yalla Yalla! is een eigentijdse, effectieve methode om kennis te maken met de Arabische taal. Met dit eerste deel, dat je halverwege niveau A1 brengt, leer je eenvoudige gesprekken te voeren over jezelf, je familie, begroeten en bedanken. Ook leer je eenvoudige tekstjes lezen en schrijven.…

    Bekijk product
  7. Van radicaal naar amicaal

    Van radicaal naar amicaal

    • Ondertitel : Polarisatie en radicalisering bespreekbaar maken in wijk en klas
    • Auteurs : Karim Amghar
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Polarisatie en radicalisering zijn belangrijke thema’s in onze huidige samenleving. We leven in een tijd waarin het rechtsextremisme groeit en terroristen via manifesten oproepen tot nog meer haat. Docenten en jongerenwerkers gaan het gesprek over polarisatie en radicalisering met jongeren graag a…

    Bekijk product
  8. Interviewen

    Interviewen

    • Ondertitel : Onthullend en respectvol
    • Auteurs : Michelle van Waveren
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    In Interviewen wordt het journalistieke vraaggesprek in de eerste plaats benaderd als sociale interactie, waarbij het effectief inzetten van bepaalde technieken kan leiden tot een goede gesprekschemie tussen interviewer en geïnterviewde. Het boek vergelijkt concrete onthullingstechnieken en vraagvormen voor verschillende media als radio, televisie en print.

    Bekijk product
  9. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    • Auteurs : Yvonne van Zaalen, Marlies Mulderij, Stijn Deckers
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf november

    Maatschappelijke ontwikkelingen dwingen gezondheidszorgprofessionals uit verschillende beroepsgroepen nauw met elkaar samen te werken. Ook wordt een sterker beroep gedaan op de samenwerkingsvaardigheden met de cliënt en diens sociale netwerk. . Efficiënte samenwerking leidt tot betere zorg, minder…

    Bekijk product
  10. Een pedagogisch sportklimaat

    Een pedagogisch sportklimaat

    • Ondertitel : Het realiseren van een positieve clubcultuur
    • Auteurs : Arnold Bronkhorst, Jens van der Kerk, Nicolette Schipper-van Veldhoven
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Sportclubs worden steeds vaker als opvoedmilieus gezien. Op de sportclub worden normen en waarden overgedragen, wordt geleerd om te gaan met winst en verlies, en wordt kinderen geleerd samen te werken en afspraken na te komen. Een sociaal veilig en positief sportklimaat is daarom erg belangrijk. Een pedagogisch sportklimaat heeft als doel iedereen in de sport, van bestuurslid tot vrijwilliger, van kennis te voorzien om tot een pedagogisch sportklimaat te komen.

    Bekijk product

21-30 van 655 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren