Inleiding organisatiekunde

7e druk | 2021 | Loek ten Berge, Marco Oteman, Guido Winckels
Ben je docent? | Wil je dit studiemateriaal beoordelen voor gebruik in je lessen, of is het al voorgeschreven? Vraag hier direct je docentexemplaar aan.

Inleiding organisatiekunde | Boek + website

9789046907382, 352 pagina's 12 maanden toegang tot website
€ 41,50
  • Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 20,-
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken
  • Nieuw! Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
  • Op voorraad

Inleiding organisatiekunde | Code voor website

9789046971642 12 maanden toegang tot website
€ 13,95
  • Direct toegang tot het online studiemateriaal

Let op: Hiermee koop je toegang tot het online studiemateriaal. Deze bestelling bevat geen boek. Wil je ook het boek bestellen? Kies dan voor "Boek + website" of "E-book + website"

Inleiding organisatiekunde | E-book + website

9789046969007, 352 pagina's Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€ 41,50
  • Direct toegang tot het studiemateriaal
  • 5% studentenkorting bij aanschaf van minimaal 2 verschillende studieboeken

 

Let op: Dit e-book lees je via Bookshelf

Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele  praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde aan bod.


Het online studiemateriaal van Inleiding organisatiekunde bestaat uit: toolbox (werkboek) met instrumenten, theorie, oefeningen, commentaar en casuïstiek, doorlopende case met vragen, interactieve zelftoetsen, begrippentrainer, samenvattingen en voorbeeld van een bedrijfsprocesbeschrijving. Voor docenten zijn op aanvraag meerkeuzevragen, open vragen, richtantwoorden bij diverse onderdelen, PowerPointpresentaties en essenties per hoofdstuk beschikbaar.

Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, en creëren zo een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar.

In deze zevende, herziene druk is ruim aandacht voor nieuwe ontwikkelingen op het gebied van organisatiekunde, zoals corporate governance, riskmanagement en arbeidsrecht. Ook maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van klimaat en milieu komen aan bod. Daarnaast is er extra aandacht besteed aan veranderingen in de informatie- en communicatietechnologie (digital analytics met big data). De meeste aanpassingen, vooral uitbreidingen, staan in de hoofdstukken 2, 4, 5 en 9. 

Het docentenmateriaal bestaat uit:

  • meerkeuzevragen;
  • open vragen;
  • richtantwoorden bij diverse onderdelen;
  • PowerPointpresentaties;
  • essenties per hoofdstuk.
Docentenmateriaal aanvragen

Drs. M.P. Oteman is docent researcher bij de opleiding Human Resource Management aan de University of Applied Sciences Utrecht.

Mr. L.J.A.M. ten Berge was tot voor kort als docent verbonden aan de Faculteit Economie en Management van de Hogeschool Utrecht.

Drs. G.J.A.T. Winckels is docent/onderzoeker Finance & Control aan de Hogeschool Windesheim en verbonden aan het lectoraat  Urban Innovation Hogeschool Windesheim.