Inleiding organisatiekunde

7 edition | 2021 | Loek ten Berge, Marco Oteman, Guido Winckels
Lecturer or teacher? | Are you interested in using a publication for your course, or already adopted a publication for course use: request a free inspection copy.

Inleiding organisatiekunde | Boek + website

9789046907382, 352 pages Onbeperkt toegang tot website
€41.50
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs within the Netherlands
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 2 business day delivery within the Netherlands
  • In stock

Inleiding organisatiekunde | Code voor website

9789046971642 12 maanden toegang tot website
€13.95
  • Direct access to your online study materials

 

Note: You are purchasing access to the online material. This order does not include the book. Would you also like to order the book? Select “Book + online study material” or “E-book + online study material”

Inleiding organisatiekunde | E-book + website

9789046969007, 352 pages Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€41.50
  • Direct access to your study materials
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks

 

Note: You can only read this e-book via Bookshelf.  

Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele  praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde aan bod.


Het online studiemateriaal van Inleiding organisatiekunde bestaat uit: toolbox (werkboek) met instrumenten, theorie, oefeningen, commentaar en casuïstiek, doorlopende case met vragen, interactieve zelftoetsen, begrippentrainer, samenvattingen en voorbeeld van een bedrijfsprocesbeschrijving. Voor docenten zijn op aanvraag meerkeuzevragen, open vragen, richtantwoorden bij diverse onderdelen, PowerPointpresentaties en essenties per hoofdstuk beschikbaar.

Inleiding organisatiekunde is geschreven voor hbo-studenten. De auteurs behandelen de onderwerpen in samenhang met andere domeinen binnen de bedrijfskunde en de economie, en creëren zo een breed en geïntegreerd beeld van de organisatiekunde. Door het 7S-model als uitgangpunt te nemen, is het boek overzichtelijk en praktisch hanteerbaar.

In deze zevende, herziene druk is ruim aandacht voor nieuwe ontwikkelingen op het gebied van organisatiekunde, zoals corporate governance, riskmanagement en arbeidsrecht. Ook maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van klimaat en milieu komen aan bod. Daarnaast is er extra aandacht besteed aan veranderingen in de informatie- en communicatietechnologie (digital analytics met big data). De meeste aanpassingen, vooral uitbreidingen, staan in de hoofdstukken 2, 4, 5 en 9. 

Het docentenmateriaal bestaat uit:

  • meerkeuzevragen;
  • open vragen;
  • richtantwoorden bij diverse onderdelen;
  • PowerPointpresentaties;
  • essenties per hoofdstuk.
Request teaching material

Drs. M.P. Oteman is docent researcher bij de opleiding Human Resource Management aan de University of Applied Sciences Utrecht.

Mr. L.J.A.M. ten Berge was tot voor kort als docent verbonden aan de Faculteit Economie en Management van de Hogeschool Utrecht.

Drs. G.J.A.T. Winckels is docent/onderzoeker Finance & Control aan de Hogeschool Windesheim en verbonden aan het lectoraat  Urban Innovation Hogeschool Windesheim.