Filteren
Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

Pagina

1-10 van 17 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. De sociaal ondernemer

    De sociaal ondernemer

    • Auteurs : Marianne Dagevos
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    De sociaal ondernemer is een compact en handzaam praktijkboekje voor mensen die maatschappelijke kwesties op een ondernemende manier willen aanpakken. Veel verschillende kanten van sociaal ondernemerschap worden besproken aan de hand van vier rubrieken: Wat, Hoe, Met Wie en Waarheen. Meer dan 100 ad…

    Bekijk product
  2. Mantelzorg en werk in balans

    Mantelzorg en werk in balans

    • Auteurs : Deirdre Beneken genaamd Kolmer, Christine Kliphuis, Kitty Martens, Erik Visser
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Werk en zorg horen beide bij het leven. Hoe creëert een werkende mantelzorger een goede balans tussen arbeid en zorg, tussen werk en privé? Wat kunnen professionals doen die in contact komen met de werkende mantelzorger en wat kan de werkgever betekenen? Mantelzorg in combinatie met betaalde arbei…

    Bekijk product
  3. Veranderen met verstand en gevoel

    Veranderen met verstand en gevoel

    • Ondertitel : De kunst van organisatieverandering
    • Auteurs : Rob Kayzel
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    In Veranderen met verstand en gevoel wordt organisatieverandering behandeld vanuit deze twee perspectieven. Het eerste perspectief gaat uit van de wijze waarop mensen omgaan met veranderingen, met inzichten en begrippen uit de psychologie. Het tweede perspectief behandelt veranderingsprocessen die toegepast kunnen worden bij organisatieverandering.

    Bekijk product
  4. Basisboek vrijwilligersmanagement

    Basisboek vrijwilligersmanagement

    • Ondertitel : Aansturen, begeleiden en ondersteunen
    • Auteurs : Willem-Jan de Gast, Ronald Hetem
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Vrijwilligers managen is een vak! Vrijwilligers vervullen cruciale rollen in organisaties en in de samenleving. Er wordt meer inzet van burgers verwacht en steeds meer vrijwilligers zijn hoog opgeleid en ervaren. Hierdoor vindt er een herschikking plaats van betaald naar onbetaald werk. Bovendien ve…

    Bekijk product
  5. Reflecteren

    Reflecteren

    • Ondertitel : Leren van je ervaringen als professional
    • Auteurs : Marie-José Geenen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en p…

    Bekijk product
  6. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    • Auteurs : Jan Leen, Jef Mertens
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Deze tijd, waarin kennis steeds sneller veroudert, vraagt om een kritische blik en onderzoekende houding. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt studenten een onmisbare basis in onderzoeksvaardigheden. Het studiemateriaal is gebaseerd op het integraal model voor praktijkgericht onderzoek in het bedrijfskundig vakgebied. Hierin wordt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus gekoppeld.

    Bekijk product
  7. Het event als strategisch marketinginstrument

    Het event als strategisch marketinginstrument

    • Auteurs : Dorothé Gerritsen, Ronald van Olderen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Het event als strategisch marketinginstrument gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

    Bekijk product
  8. Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid

    Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid

    • Auteurs : Jan Bekker, Toby Witte
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Deze uitgave richt zich op de verandering van de aanpak en uitvoering van het jeugd(zorg)beleid op lokaal niveau. In Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid draait het om de vraag hoe sociale en jeugdprofessionals om moeten gaan met het jeugd(zorg)beleid en hoe zij dit beleid kunnen beïnvloeden. Het boek is gebaseerd op inzichten en ervaringen in bestuurlijke omgevingen, gemeentelijke diensten en onderwijs.

    Bekijk product
  9. Migranten in de Nederlandse samenleving

    Migranten in de Nederlandse samenleving

    • Auteurs : Herman Blom, Siep van der Werf
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    De samenstelling van de Nederlandse bevolking verandert de komende decennia sterk. Door de voortgaande immigratie en geboorten neemt het aantal migranten in de samenleving toe. De toename van het aantal en de omvang van de migrantengroepen maakt de Nederlandse samenleving steeds diverser. Wat beteke…

    Bekijk product
  10. Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    • Auteurs : Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Het uitgangspunt van de uitgave is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben.

    Bekijk product
Pagina

1-10 van 17 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren