Filteren
Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

Pagina

1-10 van 14 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Schrijven met effect

    Schrijven met effect

    • Ondertitel : Stijlcursus doeltreffend formuleren
    • Auteurs : Mariët Hermans
    • Druk : 5e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Hoe schrijf je een tekst die het gewenste effect heeft op de lezer? Hoe pak je schrijfwerk efficiënt aan? Hoe maak je van schrijven een leuke klus?…

    Bekijk product
  2. Principles and Pitfalls of English Grammar

    Principles and Pitfalls of English Grammar

    • Auteurs : J. Lachlan Mackenzie
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Nederlandstalige sprekers van het Engels maken geregeld fouten in de Engelse grammatica. Principles and Pitfalls of English Grammar gaat uit van het idee dat als je de overeenkomsten en verschillen tussen het Nederlands en het Engels beter kent, je de valkuilen makkelijker kunt vermijden.…

    Bekijk product
  3. Taalproblemen van nu

    Taalproblemen van nu

    • Ondertitel : Uitleg, oefeningen en antwoorden
    • Auteurs : Simon Burgers
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Is het nou een grote huis of een groot huis? Jou boek of jouw boek?…

    Bekijk product
  4. Overtuigende teksten

    Overtuigende teksten

    • Ondertitel : Onderzoek en ontwerp
    • Auteurs : Hans Hoeken, Jos Hornikx, Lettica Hustinx
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Hoe komt het dat woorden gedrag kunnen beïnvloeden? En waarom mislukt dat vaak?…

    Bekijk product
  5. Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

    Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs

    • Auteurs : Henk Donkers, Selma Markhorst, Marij Smits
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2010

    Helder journalistiek schrijven is een ambacht. Met Journalistiek schrijven voor het hoger onderwijs leren hbo- en wo-studenten en afgestudeerden begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk schrijven over uiteenlopende onderwerpen. De theorie komt aan bod waar dat nodig is, de nadruk ligt op vaardigheden.

    Bekijk product
  6. Goed geschreven

    Goed geschreven

    • Ondertitel : Zakelijk schrijven binnen opleiding en beroep
    • Auteurs : Wilma van der Westen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2009

    In opleidingen en beroepen worden hoge eisen gesteld aan schriftelijke taalvaardigheden. Studenten worden getoetst door middel van schriftelijke verslaglegging en van de meeste beroepskrachten wordt geregeld een langere zakelijke tekst verwacht. Voor veel mensen blijft goed schrijven een struikelblo…

    Bekijk product
  7. Leren recenseren

    Leren recenseren

    • Auteurs : Hans Invernizzi, Tjeerd de Jong
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2009

    In Leren recenseren wordt uitgelegd welke journalistieke stappen moeten worden gezet om voor een bepaalde doelgroep en een specifiek medium een recensie te schrijven. Daarnaast komen valkuilen aan bod die een recensent moet weten te vermijden tijdens het schrijfproces.

    Bekijk product
  8. Expressiever en gemakkelijker spreken

    Expressiever en gemakkelijker spreken

    • Auteurs : Tilly Dinger, Margreet Smit, Coen Winkelman
    • Druk : 13e druk
      Verschijningsjaar : 2008

    Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aan…

    Bekijk product
  9. Werkboek communicatieplanning

    Werkboek communicatieplanning

    • Ondertitel : Het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen
    • Auteurs : Peter 't Lam
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2008

    Het Werkboek communicatieplanning gaat uit van het Centraal Schema Communicatieplanning. Op basis van dit schema wordt met behulp van veel praktijkvoorbeelden, kaderteksten, cases, oefeningen en hulpvragen stap voor stap duidelijk gemaakt hoe je een communicatieplan opstelt.

    Bekijk product
  10. Snel afstuderen!

    Snel afstuderen!

    • Ondertitel : Stap voor stap naar een geslaagde scriptie
    • Auteurs : Erik Feijen, Pepijn Trietsch
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2007

    Hoe bedenk ik een ijzersterke probleemstelling? Hoe doe ik resultaatgericht onderzoek? Hoe maak ik een planning die echt werkt? Hoe schrijf ik een heldere tekst die staat als een huis? Hoe blijf ik gemotiveerd ondanks een tegenslag? Hoe krijg ik een goed scriptiecijfer? Dit zijn allemaal vragen waar…

    Bekijk product
Pagina

1-10 van 14 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren