Filteren
Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

7 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Organisatiediagnose

    Organisatiediagnose

    • Ondertitel : Van onderzoek tot advies
    • Auteurs : Karin Prins
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Organisatiediagnose biedt studenten een praktische handleiding om – in plaats van zomaar vermeende oplossingen te implementeren – eerst goed te onderzoeken wat er echt aan de hand is en op basis daarvan een bedrijf advies te geven. Wanneer studenten het boek gelezen hebben en de opdrachten hebben gedaan, is hun onderzoek uitgevoerd en het onderzoeksverslag geschreven.

    Bekijk product
  2. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    • Ondertitel : Van probleem naar advies
    • Auteurs : Boudewijn Raessens
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie helpt bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het  bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.

    Bekijk product
  3. Van werkdocument tot eindverslag

    Van werkdocument tot eindverslag

    • Ondertitel : Praktijkgericht onderzoek doen en beschrijven
    • Auteurs : Joke Kiewiet-Kester
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek vo…

    Bekijk product
  4. Communicatieonderzoek

    Communicatieonderzoek

    • Ondertitel : Een strategisch instrument
    • Auteurs : Marius Hogendoorn
    • Druk : 6e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie. Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk.

    Bekijk product
  5. Praktijkonderzoek voor bachelors

    Praktijkonderzoek voor bachelors

    • Ondertitel : Leidraad voor studenten bij het (af)studeren in het competentiegericht hbo
    • Auteurs : Jef Mertens
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2010

    Studeren aan het huidige, competentiegerichte hbo vraagt van studenten specifieke kennis en vaardigheden. Vooral het projectmatig opzetten en uitvoeren van praktijkonderzoek en het schrijven van de scriptie blijken veel studenten niet vanzelf te kunnen. Praktijkonderzoek voor bachelors behandelt in…

    Bekijk product
  6. Snel afstuderen!

    Snel afstuderen!

    • Ondertitel : Stap voor stap naar een geslaagde scriptie
    • Auteurs : Erik Feijen, Pepijn Trietsch
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2007

    Hoe bedenk ik een ijzersterke probleemstelling? Hoe doe ik resultaatgericht onderzoek? Hoe maak ik een planning die echt werkt? Hoe schrijf ik een heldere tekst die staat als een huis? Hoe blijf ik gemotiveerd ondanks een tegenslag? Hoe krijg ik een goed scriptiecijfer? Dit zijn allemaal vragen waar…

    Bekijk product
  7. Discursieve vaardigheden

    Discursieve vaardigheden

    • Ondertitel : Leidraad voor probleemanalyse, argumentatie en onderzoek
    • Auteurs : Victor van den Bersselaar, Klaas J. Hoeksema
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 1998

    In een professioneel werkverband komen mensen voortdurend voor complexe vraagstukken te staan die om een oplossing vragen. Hierbij wordt telkens weer een beroep gedaan op vaardigheden in het analyseren van problemen en situaties en in sommige gevallen ook op onderzoeksvaardigheden. Het woord discurs…

    Bekijk product

7 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren