Filteren

Studiemateriaal

Vind studiemateriaal passend bij jouw opleiding. Ben je docent? Vraag een docentexemplaar en aanvullend docentenmateriaal aan. Ben je student? Bestel je studieboeken direct met 5% studentenkorting.

11-20 van 27 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Een onderzoekende houding

    Een onderzoekende houding

    • Ondertitel : Werken aan professionele ontwikkeling
    • Auteurs : Maaike van den Herik, Arnout Schuitema
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Het doen van onderzoek is een vast onderdeel van curricula van lerarenopleidingen en sociale studies. Inmiddels is er ook veel aandacht voor het ontwikkelen van een onderzoekende houding. Hbo-professionals moeten immers kritisch kunnen redeneren en argumenteren, zaken vanuit verschillende perspectie…

    Bekijk product
  2. Logisch en kritisch denken

    Logisch en kritisch denken

    • Ondertitel : onderzoeken - argumenteren - concluderen
    • Auteurs : Simon Burgers
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Van hbo- en wo-studenten wordt verwacht dat ze onderzoek kunnen uitvoeren en kritisch kunnen beoordelen. Deze uitgave helpt daarbij. Maar de stof van Logisch en kritisch denken heeft meer te bieden. Het is een onmisbaar stuk gereedschap bij het nemen van beslissingen als professional. Want wat ook j…

    Bekijk product
  3. Bestuurskundig onderzoek

    Bestuurskundig onderzoek

    • Ondertitel : Een methodologische inleiding
    • Auteurs : Sandra van Thiel
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Bestuurskundig onderzoek is een inleiding in de onderzoeksmethodologie waarin de theorie direct toegepast wordt in de bestuurskunde. Daardoor krijgt het vak meteen betekenis. Bovendien wordt rekening gehouden met de specifieke eigenschappen van de bestuurskunde als onderzoeksgebied, bijvoorbeeld met het interdisciplinaire karakter ervan.

    Bekijk product
  4. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    • Ondertitel : Van probleem naar advies
    • Auteurs : Boudewijn Raessens
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie helpt bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het  bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.

    Bekijk product
  5. Praktijkgericht onderzoek in de (para)medische zorg

    Praktijkgericht onderzoek in de (para)medische zorg

    • Auteurs : Eveline Wouters, Yvonne van Zaalen, Janna Bruijning
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Binnen de zorgsector is het steeds gebruikelijker om praktijkproblemen te benaderen met een onderzoekende houding. Het beleid en de praktijk worden hierbij kritisch onderzocht. Zo leidt praktijkgericht onderzoek tot een aanpak die een verbetering van de beroepspraktijk teweegbrengt.Praktijkgericht o…

    Bekijk product
  6. Van werkdocument tot eindverslag

    Van werkdocument tot eindverslag

    • Ondertitel : Praktijkgericht onderzoek doen en beschrijven
    • Auteurs : Joke Kiewiet-Kester
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek vo…

    Bekijk product
  7. Praktijkonderzoek op niveau

    Praktijkonderzoek op niveau

    • Ondertitel : Inspelen op onderzoeksdilemma's bij sociale studies
    • Auteurs : Joop Berding, Toby Witte
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    Uit de praktijk van sociaalagogische opleidingen blijkt dat praktijkonderzoek zelden geheel volgens de fasen uit de methodologieboeken verloopt. Standaardwerken over praktijkonderzoek houden te weinig rekening met de weerbarstige praktijk.…

    Bekijk product
  8. Communicatieonderzoek

    Communicatieonderzoek

    • Ondertitel : Een strategisch instrument
    • Auteurs : Marius Hogendoorn
    • Druk : 6e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie. Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk.

    Bekijk product
  9. Praktijkonderzoek voor bachelors

    Praktijkonderzoek voor bachelors

    • Ondertitel : Leidraad voor studenten bij het (af)studeren in het competentiegericht hbo
    • Auteurs : Jef Mertens
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2010

    Studeren aan het huidige, competentiegerichte hbo vraagt van studenten specifieke kennis en vaardigheden. Vooral het projectmatig opzetten en uitvoeren van praktijkonderzoek en het schrijven van de scriptie blijken veel studenten niet vanzelf te kunnen. Praktijkonderzoek voor bachelors behandelt in…

    Bekijk product
  10. Snel afstuderen!

    Snel afstuderen!

    • Ondertitel : Stap voor stap naar een geslaagde scriptie
    • Auteurs : Erik Feijen, Pepijn Trietsch
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2007

    Hoe bedenk ik een ijzersterke probleemstelling? Hoe doe ik resultaatgericht onderzoek? Hoe maak ik een planning die echt werkt? Hoe schrijf ik een heldere tekst die staat als een huis? Hoe blijf ik gemotiveerd ondanks een tegenslag? Hoe krijg ik een goed scriptiecijfer? Dit zijn allemaal vragen waar…

    Bekijk product

11-20 van 27 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren