Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

Van probleem naar advies

1st edition | 2015 | Boudewijn Raessens
Lecturer or teacher? | Are you interested in using a publication for your course, or already adopted a publication for course use: request a free inspection copy.

Praktijkonderzoek in marketing en communicatie | Boek + website

9789046904312, 199 pages Onbeperkt toegang tot website
€27.95
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs within the Netherlands
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 2 business day delivery within the Netherlands
  • In stock

Praktijkonderzoek in marketing en communicatie | E-book + website

9789046962787, 199 pages Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€27.95
  • Direct access to your study materials
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks

 

Note: You can only read this e-book via Bookshelf.  

Praktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren.


Praktijkonderzoek in marketing en communicatie helpt bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het  bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.

Op de website bij het boek staan onder andere kennisclips en voorbeelden van data-analyse. Voor de docent zijn er PowerPointpresentaties, toetsvragen en cases beschikbaar.

Afstudeerders van hbo-opleidingen op het gebied van marketing en communicatie hebben veel steun aan Praktijkonderzoek in marketing en communicatie. De uitgave past ook binnen een doorlopende onderzoeksleerlijn vanaf het eerste studiejaar.

Het docentenmateriaal bestaat uit:

  • PowerPointpresentaties; 
  • toetsvragen;
  • cases.

 

Request teaching material

Boudewijn Raessens werkt als docent en associate lector aan Fontys Hogeschool Marketing en Management. Ook is hij lid van de examencommissie Nima E-marketing.