Filter

Study material

Find all study materials for your courses. Lecturer? Request an inspection copy and/or supplementary teacher resources. Student? Order your textbooks here and get a 5% student discount.

7 Items

per page
Set Ascending Direction
  1. Iedereen kan leren schrijven

    Iedereen kan leren schrijven

    • Ondertitel : Schrijfplezier en schrijfvaardigheid in het basisonderwijs
    • Auteurs : Suzanne van Norden
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Op veel scholen leeft de wens om effectiever en betekenisvoller les te geven in schrijven. Met reden: een goede schrijfvaardigheid is belangrijk in allerlei onderwijs- en beroepssituaties, ook in het digitale tijdperk. Hoe leren kinderen in het basisonderwijs teksten schrijven, hoe goed moeten ze da…

    Show product
  2. Portaal

    Portaal

    • Ondertitel : Praktische taaldidactiek voor het basisonderwijs
    • Auteurs : Harry Paus, Adri van den Brand, Sylvia Bacchini, Rikky Dekkers, Dory Hofstede, Casper Markesteijn, Hans Meijer, Theo Pullens
    • Druk : 5th edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Taal speelt een cruciale rol in ons leven. We gebruiken taal om te communiceren, onze gevoelens uit te drukken en om greep op de wereld te krijgen. Zo schept taal de grenzen van wie we zijn en willen worden. Daarom is goed taalonderwijs op de basisschool belangrijk. Kinderen leren er taal te gebruik…

    Show product
  3. Actief met taal in de zaakvakken

    Actief met taal in de zaakvakken

    • Ondertitel : Didactische werkvormen voor het basisonderwijs
    • Auteurs : Anja Valk, Martijn Baalman, Mariken van der Laan, Vita Olijhoek
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Taal en de zaakvakken horen bij elkaar. Aandacht voor taal tijdens de zaakvakken is van belang om de effectiviteit van deze lessen te vergroten. Door woorden te leren en verbanden in teksten te zien, krijgen leerlingen grip op de inhoud van de zaakvakken. Bovendien is er een grote groep leerlingen v…

    Show product
  4. Verborgen talenten

    Verborgen talenten

    • Ondertitel : Jeugdliteratuur op school
    • Auteurs : Piet Mooren, Karen Ghonem, Erna van Koeven, Jeanne Kurvers, Herman Verschuren (red.)
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2012

    ‘Wat moet je nou in vredesnaam met een boek?’, roept de vader van Matilda in het gelijknamige boek van Roald Dahl. Matilda weet er wel raad mee. Op school heb je echter ook te maken met kinderen die niet van lezen houden en moeite hebben met lezen en taal. De leraar kan leerlingen kennis laten m…

    Show product
  5. Taal, een zaak van alle vakken

    Taal, een zaak van alle vakken

    • Ondertitel : Geïntegreerd taal- en zaakvakonderwijs op de basisschool
    • Auteurs : Wim van Beek, Marianne Verhallen
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2012

    Taal is de sleutel tot succes op school. Kinderen die sterk zijn in taal behalen op school goede resultaten, niet alleen bij taal, maar ook bij de andere vakken. Minder taalvaardige kinderen presteren over de hele linie meestal minder goed. Op school geldt taal nog veel te veel als een losstaand vak…

    Show product
  6. Taalontwikkeling op school

    Taalontwikkeling op school

    • Ondertitel : Handboek voor interactief onderwijs
    • Auteurs : Marianne Verhallen, Ruud Walst
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2011

    De taalontwikkeling van kinderen kan in veel meer situaties gestimuleerd worden dan alleen in de taalles op school. Van de voorschool tot en met groep acht zijn er tal van mogelijkheden om de taalontwikkeling van kinderen te stimuleren. Hiervoor heeft de leerkracht of pedagogisch medewerker wel de b…

    Show product
  7. Met woorden in de weer

    Met woorden in de weer

    • Ondertitel : Praktijkboek voor het basisonderwijs
    • Auteurs : Dirkje van den Nulft, Marianne Verhallen
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2009

    Woordkennis is een voorwaarde voor succes in het basisonderwijs. Leerlingen met onvoldoende woordenschat kunnen niet alleen de lessen niet goed volgen; zij leren ook minder snel nieuwe woorden en begrippen bij. Als je als leerkracht de resultaten in je klas wilt verbeteren, zul je met taal aan de sl…

    Show product

7 Items

per page
Set Ascending Direction