Filter

Study material

Find all study materials for your courses. Lecturer? Request an inspection copy and/or supplementary teacher resources. Student? Order your textbooks here and get a 5% student discount.

Page

1-10 of 23 items

per page
Set Ascending Direction
  1. Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2021

    Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om voor elke tekst de juiste keuzes te maken.

    Show product
  2. Basisboek legal design

    Basisboek legal design

    • Ondertitel : Ontwerpen voor toegankelijk recht
    • Auteurs : Ineke van den Berg, Peter van den Heuvel
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2020

    Basisboek legal design beschrijft de kernconcepten die van belang zijn bij legal design, zoals inleven in de ander, met andere ogen kijken, ideeën opdoen en uitwerken. Het boek bespreekt verschillende manieren om legal design te benaderen. Ook bevat het tools en methoden waarmee studenten vaardigheden kunnen ontwikkelen om de beschikbare technieken te gebruiken.

    Show product
  3. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    • Auteurs : Yvonne van Zaalen, Marlies Mulderij, Stijn Deckers
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2020

    Efficiënte samenwerking leidt tot betere zorg, minder miscommunicatie en hogere tevredenheid bij alle betrokken professionals. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn helpt (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessionals de onderlinge communicatie te verbeteren met alle betrokkenen. Dit is het eerste boek dat communicatie bij interprofessionele samenwerking centraal zet. De uitgave beschrijft de manier waarop samenwerkende professionals taal kunnen inzetten om tot goede afstemming te komen en een gezamenlijk doel te bereiken.

    Show product
  4. Overheidscommunicatie

    Overheidscommunicatie

    • Ondertitel : Een gedragswetenschappelijke aanpak
    • Auteurs : Bert Pol, Christine Swankhuisen
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2020

    Overheidscommunicatie legt de focus op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie. Het boek geeft een overzicht van actuele sociaalwetenschappelijke inzichten die de bijdrage van communicatie aan overheidsbeïnvloeding een stevig fundament geven. Deze inzichten worden geïllustreerd met voorbeelden uit campagnes en krantenartikelen.

    Show product
  5. Conflicthantering en mediation

    Conflicthantering en mediation

    • Auteurs : Govert Apol, Simone Kalff, Linda Reijerkerk, Marion Uitslag
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Conflicthantering en mediation geeft een brede inleiding in dit vakgebied. Het belicht theorie rondom communicatie, conflict en conflictpreventie en omschrijft alle ins en outs van conflicthantering en specifiek mediation. Ook worden specifieke terreinen van mediation behandeld, zoals mediation bij echtscheiding of bij arbeidsconflicten.

    Show product
  6. Diversiteitscompetentie

    Diversiteitscompetentie

    • Ondertitel : Niet culturen, maar mensen ontmoeten elkaar
    • Auteurs : Edwin Hoffman, Arjan Verdooren
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    Door onze multiculturele samenleving is interculturele communicatie een belangrijk thema. In Diversiteitscompetentie is het uitgangspunt interpersoonlijke in plaats van interculturele communicatie: de ontmoeting tussen mensen en niet tussen culturen. Processen, uitdagingen en vaardigheden die van belang zijn in onze 'superdiverse' werled komen aan bod. Ook het TOPOI-model wordt uitgebreid omschreven.

    Show product
  7. Diversity competence

    Diversity competence

    • Ondertitel : Cultures don't meet, people do
    • Auteurs : Edwin Hoffman, Arjan Verdooren
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2018

    In Diversity competence, interpersonal communication forms the point of departure: the meeting of people, not of cultures. From there onwards, the authors describe what diversity competence entails: which processes, challenges and skills are relevant in a ‘superdiverse’ world. The TOPOI model consequently offers an inclusive, communicative approach to analyze and address potential miscommunication.

    Show product
  8. Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    • Auteurs : Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
    • Druk : 4th edition
      Verschijningsjaar : 2017

    Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Het uitgangspunt van de uitgave is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben.

    Show product
  9. Basisboek marketingcommunicatie

    Basisboek marketingcommunicatie

    • Auteurs : Esther de Berg, Rutger Mackenbach (red.)
    • Druk : 3rd edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.

    Show product
  10. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Show product
Page

1-10 of 23 items

per page
Set Ascending Direction