Praktijkonderzoek in marketing en communicatie
Van probleem naar advies
1e druk | 2015 | Boudewijn RaessensPraktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren.
Praktijkonderzoek in marketing en communicatie helpt bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.
Op de website bij het boek staan onder andere kennisclips en voorbeelden van data-analyse. Voor de docent zijn er PowerPointpresentaties, toetsvragen en cases beschikbaar.
Afstudeerders van hbo-opleidingen op het gebied van marketing en communicatie hebben veel steun aan Praktijkonderzoek in marketing en communicatie. De uitgave past ook binnen een doorlopende onderzoeksleerlijn vanaf het eerste studiejaar.
Het docentenmateriaal bestaat uit:
- PowerPointpresentaties;
- toetsvragen;
- cases.
Docentenmateriaal aanvragen
Boudewijn Raessens werkt als docent en associate lector aan Fontys Hogeschool Marketing en Management. Ook is hij lid van de examencommissie Nima E-marketing.