Wetenschappelijk onderwijs

Wetenschappelijk onderwijs

Voor het wetenschappelijk onderwijs biedt Uitgeverij Coutinho diverse uitgaven op het gebied van algemene vaardigheden, schrijfvaardigheden, professionele vaardigheden en onderzoeksvaardigheden. We spelen in op de nieuwste ontwikkelingen in het onderwijs door onze uitgaven geregeld te actualiseren en te verbeteren. Uiteraard brengen we ook nieuwe titels uit. Ben je benieuwd welke uitgaven passen bij jouw opleiding? Bekijk het onderstaande overzicht.

9 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
Filteren
  1. Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    • Auteurs : Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Het uitgangspunt van de uitgave is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben.

    Bekijk product
  2. Van licht tot zicht

    Van licht tot zicht

    • Ondertitel : Een interdisciplinaire benadering van visuele communicatie
    • Auteurs : Kees van Overveld
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    ‘Neemt mijn buurman de kleur rood waar op dezelfde manier als ik?’ Om een vraag als deze te kunnen beantwoorden moet je weten wat een beeld, maar ook wat verbeelding is.…

    Bekijk product
  3. Expressiever en gemakkelijker spreken

    Expressiever en gemakkelijker spreken

    • Auteurs : Tilly Dinger, Margreet Smit, Coen Winkelman
    • Druk : 13e druk
      Verschijningsjaar : 2008

    Voor politici, leraren en toneelspelers, maar ook voor verkopers en vertegenwoordigers geldt dat het spreken een heel belangrijke rol speelt in hun activiteiten. Iedereen die er, beroepshalve of anderszins, belang bij heeft stil te staan bij zijn 'manier van spreken', vindt in dit boek een groot aan…

    Bekijk product
  4. Werkboek communicatieplanning

    Werkboek communicatieplanning

    • Ondertitel : Het communicatieplan: stappen, kernvragen en elementen
    • Auteurs : Peter 't Lam
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2008

    Het Werkboek communicatieplanning gaat uit van het Centraal Schema Communicatieplanning. Op basis van dit schema wordt met behulp van veel praktijkvoorbeelden, kaderteksten, cases, oefeningen en hulpvragen stap voor stap duidelijk gemaakt hoe je een communicatieplan opstelt.

    Bekijk product
  5. Zakelijk schrijven

    Zakelijk schrijven

    • Auteurs : Judith ter Horst, Ad Molenaar
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2006

    Hoe schrijf je een doeltreffende zakelijke tekst? Dit boek presenteert de kennis die nodig is om deze vraag te beantwoorden. De lezer leert effectief zakelijk te schrijven met behulp van casuïstiek, praktijkvoorbeelden en opdrachten om zelf stapsgewijs mee aan de gang te gaan.…

    Bekijk product
  6. Interactieve wetenschapscommunicatie

    Interactieve wetenschapscommunicatie

    • Auteurs : Cees Hamelink, Irene van Veen, Jaap Willems (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2004

    X Als je vraagt naar voorbeelden van wetenschaps- en techniekcommunicatie krijg je vaak dezelfde antwoorden: de wetenschapsbijlage van een dagblad, populair-wetenschappelijke tv-programma's en tijdschriften en een enkele keer een boek. Anders gezegd: de klassieke massamedia. Ook de meeste wetenschap…

    Bekijk product
  7. Inleiding in de conversatieanalyse

    Inleiding in de conversatieanalyse

    • Auteurs : Harrie Mazeland
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2003

    Het maatschappelijke leven komt voor een belangrijk deel tot stand door middel van gesprekken. De conversatieanalyse onderzoekt de methoden waarmee gespreksdeelnemers hun interactie organiseren en begrijpelijk maken.…

    Bekijk product
  8. Taal in actie

    Taal in actie

    • Ondertitel : Hoe mensen communiceren met taal
    • Auteurs : Hanneke Houtkoop, Tom Koole
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2000

    Taal in actie is een compleet en verhelderend overzicht van de verschillende benaderingen binnen het onderzoeksterrein van taal in gesprekken. In dit boek staat de vraag centraal hoe mensen taal gebruiken om te communiceren. De afgelopen decennia is binnen de filosofie, de sociologie, de antropologi…

    Bekijk product
  9. Het ontwerp van overtuigende teksten

    Het ontwerp van overtuigende teksten

    • Ondertitel : Wat onderzoek leert over de opzet van effectieve reclame en voorlichting
    • Auteurs : Hans Hoeken
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 1998

    Kosten noch moeite worden gespaard als het gaat om het overtuigen van bijvoorbeeld weggebruikers, cliënten, patiënten, verliefden en tweeverdieners. Maar overtuigen lijkt eerder een kunstje op basis van intuïtie dan een kunde op basis van tekstontwerp. Toch is er al een lange traditie in het onde…

    Bekijk product

9 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren