Het event als strategisch marketinginstrument

2nd edition | 2017 | Dorothé Gerritsen, Ronald van Olderen
Lecturer or teacher? | Are you interested in using a publication for your course, or already adopted a publication for course use: request a free inspection copy.

Het event als strategisch marketinginstrument | Boek + website

9789046905692, 302 pages Onbeperkt toegang tot website
€45.95
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs within the Netherlands
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 2 business day delivery within the Netherlands
  • In stock

Het event als strategisch marketinginstrument | E-book + website

9789046964101, 302 pages Onbeperkt toegang tot het e-book via Bookshelf
€45.95
  • Direct access to your study materials
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks

 

Note: You can only read this e-book via Bookshelf.  

In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creëren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Het event als strategisch marketinginstrument gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.


Het event als strategisch marketinginstrument behandelt de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. De verschillende gebieden van marketing waarbinnen belevenissen een rol spelen, zoals citymarketing en branding, komen ook aan bod. De laatste hoofdstukken bespreken de stap van strategie naar concept, touchpoints, effectmeting en evaluatie.

Het event als strategisch marketinginstrumentricht zich op hbo-opleidingen en professionals voor marketing en management van events, entertainment, sport en kunst.

Op de website staan voor studenten open vragen, een oefentoets met antwoorden en handige bijlagen bij hoofdstuk 9 en 10.

Samen met het Basisboek eventmanagement van Gabriëlle Kuiper biedt dit boek alle kennis en inzichten die hbo’ers nodig hebben als zij zich gaan bezighouden met events.

  • De voorbeelden en cases in het boek en het materiaal op de site zijn geactualiseerd.
  • Deze nieuwe druk is een full colour editie.
  • Het hoofdstuk over trends en ontwikkelingen is aangevuld met voorbeelden van vernieuwende eventconcepten en nieuwe inzichten in de ontwikkeling van de transformatie- en beleveniseconomie.
  • Het hoofdstuk over relatiemanagement is geactualiseerd met toepassingen in social media.
  • Het hoofdstuk marketingcommunicatie bevat meer informatie over het inzetten van apps.
  • In het hoofdstuk citymarketing wordt het belang van veiligheid en duurzaamheid bij evenementen verder uitgediept.
  • Nieuwe methoden van effectmeting zijn toegevoegd en er is aandacht voor neuromarketing.

Voor docenten is er uitgebreid docentenmateriaal beschikbaar als zij Het event als strategisch marketinginstrument als verplichte literatuur voor hun studenten voorschrijven. Dit docentenmateriaal bestaat uit:

  • antwoorden op de open vragen;
  • multiplechoicevragen met antwoorden;
  • PowerPointpresentaties.

 

Request teaching material

Dorothé Gerritsen en Ronald van Olderen zijn beiden docent eventmanagement aan NHTV internationaal hoger onderwijs Breda.