Filter
Social studies

Social studies

Social professionals have to deal with complex issues. What is the best way to present yourself as a social worker? What is your professional discretion, and how does this fit the need of a specific cliënt? What are the best options to combine creative practical research, and solutions for a specific problem? How do you support your client in the digital society? All challenges a social professional will have to deal with. Our publications will help you to find the best solutions, and will prepare students for their task in this important sector.

Page

11-14 of 14 items

per page
Set Ascending Direction
  1. Reflecteren

    Reflecteren

    • Ondertitel : Leren van je ervaringen als professional
    • Auteurs : Marie-José Geenen
    • Druk : 2nd edition
      Verschijningsjaar : 2017

    Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en professionals wat reflecteren inhoudt, waarom het belangrijk is en op welke manieren reflectie plaats kan vinden.

    Show product
  2. Een onderzoekende houding

    Een onderzoekende houding

    • Ondertitel : Werken aan professionele ontwikkeling
    • Auteurs : Maaike van den Herik, Arnout Schuitema
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2016

    Een onderzoekende houding geeft handvatten voor het aanleren van een onderzoekende houding. Hbo-professionals moeten kritisch kunnen redeneren en argumenteren, zaken vanuit verschillende perspectieven kunnen bekijken en om kunnen gaan met complexe, soms tegenstrijdige informatie. De belangrijkste kenmerken van de onderzoekende houding komen aan de orde, waaronder opmerkzaam, nieuwsgierig, bedachtzaam en kritisch zijn.

    Show product
  3. Gespreksvoering in groepen

    Gespreksvoering in groepen

    • Ondertitel : Succesvol deelnemen aan gesprekken in zorg en welzijn
    • Auteurs : Janne Geurts, Inge Müller, Hans Tenwolde
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2015

    Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team h…

    Show product
  4. Vaardigheden voor het samenwerken in teams

    Vaardigheden voor het samenwerken in teams

    • Auteurs : Jan Pieter van Oudenhoven, Hanneke Grutterink
    • Druk : 1st edition
      Verschijningsjaar : 2015

    Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt inge…

    Show product
Page

11-14 of 14 items

per page
Set Ascending Direction