Filteren
Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

Pagina

1-10 van 13 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1.  De bestuurlijke kaart van de Europese Unie

    De bestuurlijke kaart van de Europese Unie

    • Ondertitel : Instellingen, besluitvorming en beleid
    • Auteurs : Anna van der Vleuten
    • Druk : 6e druk
      Verschijningsjaar : 2023

    De bestuurlijke kaart van de Europese Unie heeft tot doel de kennis over en het inzicht in de Europese politiek te vergroten. Wie het leest, leert niet alleen wie waarover het EU- beleid maakt, maar begrijpt ook waarom de EU en haar beleid op deze wijze vormgegeven zijn.

    Bekijk product
  2. De bestuurlijke kaart van Nederland

    De bestuurlijke kaart van Nederland

    • Ondertitel : Het openbaar bestuur en zijn omgeving in nationaal en internationaal perspectief
    • Auteurs : Gerard Breeman, Carola van Eijk
    • Druk : 8e druk
      Verschijningsjaar : 2023

    De bestuurlijke kaart van Nederland is een kennismaking met de instituties en organisaties in en rondom het openbaar bestuur. Het boek geeft een overzicht van hoe het openbaar bestuur in Nederland eruitziet en zich ontwikkelt en het schetst de inrichting van het openbaar bestuur op de verschillende niveaus.

    Bekijk product
  3. Crisismanagement

    Crisismanagement

    • Ondertitel : Organisaties bij crises en calamiteiten
    • Auteurs : Arthur Zanders
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2022

    Crisismanagement ondersteunt (toekomstige) managers en bestuurders die voor de uitdaging staan om te doen wat nodig is tijdens crises en calamiteiten. Het boek helpt hen met het verwerven of verbeteren van vaardigheden die van pas komen bij het managen van een crisis. Studenten die voor hun toekomstige loopbaan inzicht nodig hebben in crisismanagement krijgen met dit boek een duidelijk overzicht hoe een en ander is georganiseerd en hoe het wordt toegepast.

    Bekijk product
  4.  Basisboek-wiskunde-en-financiele-rekenkunde

    Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde

    • Ondertitel : Kwantitatieve methoden met Exceltoepassingen
    • Auteurs : Donald van As, Jaap Klouwen
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2022

    Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde biedt studenten de basis voor het werken met kwantitatieve gegevens. In het boek staan de twee belangrijkste wiskundige basisfuncties centraal: de lineaire en de exponentiële functie. Alle toepassingen van deze functies en hun onderlinge verbanden komen in de eerste twee hoofdstukken aan de orde, met veel aandacht voor wiskundige bewerkingen.

    Bekijk product
  5.    Bestuurskundig onderzoek

    Bestuurskundig onderzoek

    • Ondertitel : Een methodologische inleiding
    • Auteurs : Sandra van Thiel
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Bestuurskundig onderzoek is een praktische inleiding in de onderzoeksmethodologie die aansluit bij bestuurskundige thema’s. Er wordt rekening gehouden met de specifieke eigenschappen van de bestuurskunde als onderzoeksgebied, bijvoorbeeld met het interdisciplinaire karakter ervan.

    Bekijk product
  6.        Bedrijfseconomie begrepen

    Bedrijfseconomie begrepen

    • Auteurs : Bernard Remmelts
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Bedrijfseconomie begrepen besteedt in het eerste deel uitgebreid aandacht aan de basis van de bedrijfseconomie, zoals het werken met balansen, winst- en verliesrekeningen en liquiditeitenoverzichten. Het past deze basiskennis vervolgens stapsgewijs toe binnen een aantal onderwerpen en vakgebieden.

    Bekijk product
  7.                   Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om voor elke tekst de juiste keuzes te maken.

    Bekijk product
  8. Profiel van de Nederlandse overheid

    Profiel van de Nederlandse overheid

    • Ondertitel : organisatie, beleid en besluitvorming
    • Auteurs : Patricia Wiebinga
    • Druk : 8e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Profiel van de Nederlandse overheid legt de structuur en het functioneren van de Nederlandse overheid helder en in hoofdlijnen uit. Hiermee wordt een stevige basis gelegd met betrekking tot de kennis over de Nederlandse overheid.

    Bekijk product
  9. Veranderen met verstand en gevoel

    Veranderen met verstand en gevoel

    • Ondertitel : De kunst van organisatieverandering
    • Auteurs : Rob Kayzel
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    In Veranderen met verstand en gevoel wordt organisatieverandering behandeld vanuit deze twee perspectieven. Het eerste perspectief gaat uit van de wijze waarop mensen omgaan met veranderingen, met inzichten en begrippen uit de psychologie. Het tweede perspectief behandelt veranderingsprocessen die toegepast kunnen worden bij organisatieverandering.

    Bekijk product
  10. Basisboek neuromarketing

    Basisboek neuromarketing

    • Ondertitel : Neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
    • Auteurs : Eveline van Zeeland
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Basisboek neuromarketing geeft een kritische en wetenschappelijk onderbouwde inleiding in dit onderzoeksgebied. Het model De complementaire cirkel van marktonderzoek helpt studenten en professionals om neuro-onderzoek in het bredere geheel van onderzoeksmethodes te plaatsen. Er wordt beschreven wat neuromarketing is en waarom en wanneer het ingezet kan worden.

    Bekijk product
Pagina

1-10 van 13 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren