De essentie van China

Communicatie - Zakendoen - Marketing

2nd edition | 2012 | Jeanne Boden
Lecturer or teacher? | Are you interested in using a publication for your course, or already adopted a publication for course use: request a free inspection copy.

De essentie van China | Boek

9789046901564, 288 pages
€28.50
  • Orders above € 20,- are free of shipping costs
  • Receive a 5% student discount when purchasing two different textbooks
  • 3 - 4 business day delivery

Lange tijd was China een land ergens in het verre Oosten waar niemand een precies beeld van had. Vandaag haalt China dagelijks het nieuws: de invloed en de aantrekkingskracht van China lijken grenzeloos. Hoe is het echter gesteld met onze kennis van het land? Hoe scherp is het beeld dat we hebben? Hoe is dat beeld ontstaan en waarop is het gebaseerd? De essentie van China helpt mensen die China willen doorgronden op gang en biedt een leidraad voor iedereen die in interactie treedt met Chinezen.


De essentie van China bestaat uit twee delen. Het eerste deel belicht de Chinese cultuur en maatschappij met onderwerpen als geografie, bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek. Het tweede deel gaat over zakendoen en marketing in China. Aan de orde komen bedrijfscultuur, arbeidsmarkt, economie, wetgeving, netwerken, strategisch denken en communicatie. Praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen wisselen de theorie af.

 

Deze tweede druk is geheel geactualiseerd. Vooral recente politieke en economische ontwikkelingen zijn verwerkt. Ook is er een nieuw hoofdstuk toegevoegd over marketing.

Jeanne Boden is doctor in de sinologie en directeur van ChinaConduct, een opleidingscentrum en adviesbureau voor de Chinese zakelijke markt (www.chinaconduct.com).

Boden is door haar lange ervaring met de Chinese bedrijfscultuur goed in staat om eventuele westerse zakenmensen voor valkuilen te behoeden. Het boek is geschreven door iemand die ter zake deskundig is en dat op een adequate manier weet te verwoorden. Zowel (toekomstige) zakenmensen in China als mensen die hier met Chinezen te maken hebben, kunnen die boek goed gebruiken.' – NBD Biblion, 20 februari 2013