Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

31-40 van 181 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Omslag Inleiding organisatiekunde ISBN9789046905234

    Inleiding organisatiekunde

    • Auteurs : Loek ten Berge, Marco Oteman, Johan van Kooten
    • Druk : 6e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. Na een inleidend hoofdstuk, waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt geplaatst, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen uit het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values.

    Bekijk product
  2. Effectief samenwerken in interculturele teams

    Effectief samenwerken in interculturele teams

    • Auteurs : Herman Blom, Peter Prud'homme van Reine
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    De globalisering maakt het Nederlandse bedrijfsleven steeds internationaler. Het is dus heel waarschijnlijk dat (toekomstige) professionals aan de slag gaan in interculturele teams. Als voorbereiding hierop is het ontwikkelen van interculturele competenties van essentieel belang. Effectief samenwerken in interculturele teams behandelt deze interculturele competenties.

    Bekijk product
  3. Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde

    Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde

    • Ondertitel : Kwantitatieve methoden met Exceltoepassingen
    • Auteurs : Donald van As, Jaap Klouwen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Studenten van economische studies moeten beschikken over parate kennis van en ervaring met het werken met kwantitatieve gegevens. Basisboek wiskunde en financiële rekenkunde biedt studenten die kennis. In deze uitgave staan de belangrijkste wiskundige basisfuncties centraal: de lineaire en de exponentiële functie. Alle toepassingen van deze functies en hun onderlinge verbanden komen aan bod.

    Bekijk product
  4. Basisboek kwantitatieve methoden

    Basisboek kwantitatieve methoden

    • Ondertitel : Statistiek met Exceltoepassingen
    • Auteurs : Donald van As, Jaap Klouwen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    Basisboek kwantitatieve methoden bespreekt de elementaire begrippen uit de beschrijvende en mathematische statistiek. Aan de hand van praktische voorbeelden wordt duidelijk hoe grafieken en tabellen kunnen worden gebruikt om statistisch onderzoek grafisch weer te geven. Daarnaast worden onder meer combinatoriek, elementaire kanrekening, het theoretische begrip kansvariabele en lineaire regressieanalyse besproken. 

    Bekijk product
  5. Snelle start in het hbo

    Snelle start in het hbo

    • Ondertitel : Taal- en studievaardigheden
    • Auteurs : Jenny van der Ende
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Goede taal- en studievaardigheden zijn onmisbaar voor het volgen van een hbo-studie. Met dit boek kunnen studenten hun taalvaardigheid verbeteren en leren ze hoe ze efficiënt kunnen werken. Snelle start in het hbo is daarmee een uitstekende basis voor een succesvolle hbo-studie.In dit boek komen mo…

    Bekijk product
  6. Organisatiediagnose

    Organisatiediagnose

    • Ondertitel : Van onderzoek tot advies
    • Auteurs : Karin Prins
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Organisatiediagnose biedt studenten een praktische handleiding om – in plaats van zomaar vermeende oplossingen te implementeren – eerst goed te onderzoeken wat er echt aan de hand is en op basis daarvan een bedrijf advies te geven. Wanneer studenten het boek gelezen hebben en de opdrachten hebben gedaan, is hun onderzoek uitgevoerd en het onderzoeksverslag geschreven.

    Bekijk product
  7. Meesterlijk schrijven

    Meesterlijk schrijven

    • Ondertitel : Vaardig in de juridische praktijk
    • Auteurs : Jacob Eikelboom, Monique de Graaf
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Een jurist moet makkelijk en snel diverse teksten kunnen opstellen. Van zakelijke brieven tot overeenkomsten en van adviesbrieven tot beschikkingen. Meesterlijk schrijven biedt een praktische ondersteuning bij het schrijven van toegankelijke juridische teksten. 

    Bekijk product
  8. In de frontlinie tussen hulp en recht

    In de frontlinie tussen hulp en recht

    • Auteurs : Jacquelien de Savornin Lohman, Hannie Raaff
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2008

    In de frontlinie tussen hulp en recht biedt (aankomende) frontliniewerkers praktijkgericht en theoretisch inzicht in het spanningsveld tussen hulp en recht. Aan de orde komen het ontstaan en de huidige status van de verzorgingsstaat, het gedachtegoed van de professionele hulp- en rechtspraktijk, de balans tussen de zorg- en de rechtenethiek, en de werkprincipes van de frontliniewerker.

    Bekijk product
  9. Het event als strategisch marketinginstrument

    Het event als strategisch marketinginstrument

    • Auteurs : Dorothé Gerritsen, Ronald van Olderen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Het event als strategisch marketinginstrument gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

    Bekijk product
  10. De kunst van cultuurmarketing

    De kunst van cultuurmarketing

    • Auteurs : Ruurd Mulder
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2013

    De kunst van cultuurmarketing brengt het marketingvak en de wereld van kunst en cultuur nader tot elkaar. Het studiemateriaal biedt de kennis die nodig is om gangbare marketingtheorieën toe te passen op de creatieve sector. Daarbij wordt ruim aandacht besteed aan ontwikkelingen op het gebied van onlinemarketing, mobiele marketing en sociale media.

    Bekijk product

31-40 van 181 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren