Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

11-20 van 180 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Communicatieonderzoek

    Communicatieonderzoek

    • Ondertitel : Een strategisch instrument
    • Auteurs : Marius Hogendoorn
    • Druk : 6e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Vrijwel elke organisatie maakt gebruik van communicatie om bepaalde doelen te bereiken. Men vraagt zich echter vaak af of de gebruikte vorm van communicatie wel doeltreffend genoeg is. Deze twijfel kan resulteren in het (laten) doen van communicatieonderzoek. Onderzoek vormt zo de basis voor meer gefundeerde keuzes en draagt bij aan een het vergroten van de effectiviteit van de communicatiefunctie. Communicatieonderzoek is bedoeld ter ondersteuning van het onderzoeksbeleid in de communicatiepraktijk.

    Bekijk product
  2. Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf november

    Basisboek schrijven voor media concentreert zich op de belangrijkste vragen die je als schrijver moet stellen en de mogelijkheden die dat oplevert. Het studiemateriaal gaat in op genres als nieuwsberichten, interviews en reportages aan de hand van diverse voorbeelden.

    Bekijk product
  3. Publiek management

    Publiek management

    • Auteurs : Wim van Noort, Sandra Groeneveld, Marieke van der Hoek, Jelmer Schalk, Joris van der Voet
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Publieke organisaties vervullen cruciale functies in de maatschappij. Van hen wordt verwacht dat ze daarbij transparant opereren, maar ook efficiënt en flexibel zijn. Publiek management heeft als doel om zowel studenten als publieke managers inzicht te geven in de spanningen en dilemma’s die uit deze verwachtingen voortkomen en waarmee leidinggevenden van publieke organisaties in de dagelijkse praktijk te maken hebben.

    Bekijk product
  4. Risico- en crisiscommunicatie

    Risico- en crisiscommunicatie

    • Auteurs : Frank Regtvoort, Hans Siepel
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Risico- en crisiscommunicatie bespreekt fundamentele veranderingen die zich in onze samenleving voltrekken, inventariseren de risico’s waaraan we blootstaan en schetsen de wijze waarop de crisisbeheersing is georganiseerd. Tegen deze achtergrond geeft de uitgave een nauwgezet beeld van de uitgangspunten van de risico- en crisiscommunicatie en de werkzaamheden van de communicatieprofessional.

    Bekijk product
  5. Congruente overheidscommunicatie

    Congruente overheidscommunicatie

    • Ondertitel : Aansluiten bij communicatiebehoeften van burgers
    • Auteurs : Hans Siepel, Frank Regtvoort, Gerald Morssinkhof, Floor de Ruiter
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Congruente overheidscommunicatie biedt een leidraad voor effectieve overheidscommunicatie die aansluit bij de maatschappelijke communicatiebehoeften van burgers.

    Bekijk product
  6. Basisboek legal design

    Basisboek legal design

    • Ondertitel : Ontwerpen voor toegankelijk recht
    • Auteurs : Ineke van den Berg, Peter van den Heuvel
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf september

    Basisboek legal design beschrijft de kernconcepten die van belang zijn bij legal design, zoals inleven in de ander, met andere ogen kijken, ideeën opdoen en uitwerken. Het boek bespreekt verschillende manieren om legal design te benaderen. Ook bevat het tools en methoden waarmee studenten vaardigheden kunnen ontwikkelen om de beschikbare technieken te gebruiken.

    Bekijk product
  7. Strategisch en operationeel salesmanagement

    Strategisch en operationeel salesmanagement

    • Ondertitel : Handboek voor het hoger economisch onderwijs
    • Auteurs : René van Hoften
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2012

    Strategisch en operationeel salesmanagement leert studenten salesmanagement beheersen. Het biedt een uitgebreide inleiding in de sales volgens de gefaseerde managementcyclus. De analysefase, de beslisfase, de implementatiefase en de evaluatiefase worden in vier delen achtereenvolgens behandeld. Aan de hand van lesopdrachten en casuïstiek leert de student een strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven. 

    Bekijk product
  8. Met recht begrepen!

    Met recht begrepen!

    • Ondertitel : Oefeningen in tekstbegrip, samenvatten en woordenschat voor juristen
    • Auteurs : drs. Daisy van der Wagen-Huijskes, mr. Mitsy le Fèbre
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Met recht begrepen! is de leesvaardigheidstraining voor juristen: meer dan 70 (juridische) teksten over onderwerpen uit het burgerlijk recht, het bestuursrecht en het strafrecht in combinatie met oefeningen tekstbegrip, samenvatten, vatten van de juridische kern, verwijswoorden en woordenschat. Door deze diversiteit aan teksten en oefeningen leren toekomstige juristen begrijpen wat er staat, structuur herkennen, hoofd- en bijzaken onderscheiden en de juridische kern vatten.

    Bekijk product
  9. Met recht bedreven!

    Met recht bedreven!

    • Ondertitel : Oefeningen juridische vaardigheden
    • Auteurs : mr. Mitsy le Fèbre, mr. Marleen Huls
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Met recht bedreven! bevat meer dan 150 oefeningen voor het ontwikkelen van juridische vaardigheden, zoals het ontleden van wetsartikelen, het oplossen van een juridische casus en het gebruik van rechtsbronnen. Daarnaast helpt het de steeds belangrijker wordende kritische onderzoekshouding te ontplooien, onder meer door berichten uit de media te vergelijken met de diverse rechtsbronnen, zoals uitspraken van rechters.

    Bekijk product
  10. Marketingstrategie in ontwikkeling

    Marketingstrategie in ontwikkeling

    • Ondertitel : Van klassieke modellen naar waardenmarketing
    • Auteurs : Anton Klop
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    In Marketingstrategie in ontwikkeling worden klassieke en moderne strategische marketingmodellen beschreven: van de portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Daarbij wordt stap voor stap gewerkt aan een nieuwe waardestrategie.

    Bekijk product

11-20 van 180 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren