Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

11-20 van 132 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Bestuurskundig onderzoek

    Bestuurskundig onderzoek

    • Ondertitel : Een methodologische inleiding
    • Auteurs : Sandra van Thiel
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Bestuurskundig onderzoek is een praktische inleiding in de onderzoeksmethodologie die aansluit bij bestuurskundige thema’s. Er wordt rekening gehouden met de specifieke eigenschappen van de bestuurskunde als onderzoeksgebied, bijvoorbeeld met het interdisciplinaire karakter ervan.

    Bekijk product
  2. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    • Auteurs : Jan Leen, Jef Mertens
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.…

    Bekijk product
  3. Logisch en kritisch denken

    Logisch en kritisch denken

    • Ondertitel : onderzoeken - argumenteren - concluderen
    • Auteurs : Simon Burgers
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Met Logisch en kritisch denken ontwikkelen hbo- en wo-studenten hun vermogen tot logisch denken, helder analyseren en kritisch oordelen. Aan de hand van levendige voorbeelden uit uiteenlopende disciplines wordt ingegaan op logica, geldigheid en drogredenen.

    Bekijk product
  4. Een onderzoekende houding in bedrijf

    Een onderzoekende houding in bedrijf

    • Ondertitel : Professionele vaardigheden voor het economisch domein
    • Auteurs : Arnout Schuitema, Maaike van den Herik, Greet van der Kaap
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Een onderzoekende houding in bedrijf leert toekomstige professionals te observeren wat er om hen heen gebeurt, er kritische vragen over te stellen, goed te evalueren en te reflecteren. Op toegankelijke wijze komen belangrijke eigenschappen aan de orde, zoals opmerkzaamheid, nieuwsgierigheid, bedachtzaamheid en kritisch zijn.

    Bekijk product
  5. Bedrijfseconomie begrepen

    Bedrijfseconomie begrepen

    • Auteurs : Bernard Remmelts
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Bedrijfseconomie begrepen besteedt in het eerste deel uitgebreid aandacht aan de basis van de bedrijfseconomie, zoals het werken met balansen, winst- en verliesrekeningen en liquiditeitenoverzichten. Het past deze basiskennis vervolgens stapsgewijs toe binnen een aantal onderwerpen en vakgebieden.

    Bekijk product
  6. Basisboek schrijven voor media

    Basisboek schrijven voor media

    • Ondertitel : Van journalistieke content tot infotainment
    • Auteurs : Wouter Janssen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Voor een goed geschreven boodschap bestaat altijd publiek. Wat een tekst goed maakt, hangt vooral af van de specifieke context waarin en waarvoor de tekst is geschreven. Basisboek schrijven voor media biedt studenten alle nodige handvatten om voor elke tekst de juiste keuzes te maken.

    Bekijk product
  7. Impact op afstand

    Impact op afstand

    • Ondertitel : Online lesgeven in het hoger onderwijs
    • Auteurs : Brigit Kolen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Impact op afstand brengt hulp in de vorm van praktische tips, werkvormen en uiteraard (online) voorbeelden. Het biedt handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, privacy, feedback en groepswerk. Maar ook: welke tool past bij welk doel, hoe maak je kennisclips en welke valkuilen moet je daarbij vermijden?

    Bekijk product
  8. Strategisch ontwerpen

    Strategisch ontwerpen

    • Ondertitel : Onderzoeks- en ontwerpprocessen situationeel inrichten
    • Auteurs : Herman Blom, Bas van Lanen
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2021

    Waar voorheen de termen design en ontwerpen veelal in verband gebracht werden met de creatieve sector en de maakindustrie, worden ze in toenemende mate toegepast in andere beroepsdomeinen. Strategisch ontwerpen richt zich op ontwerpprocessen in verschillende soorten beroepssituaties. Deze processen…

    Bekijk product
  9. De bestuurlijke kaart van Nederland

    De bestuurlijke kaart van Nederland

    • Ondertitel : Het openbaar bestuur en zijn omgeving in nationaal en internationaal perspectief
    • Auteurs : Gerard Breeman, Wim van Noort, Mark Rutgers
    • Druk : 7e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    De bestuurlijke kaart van Nederland is een eerste kennismaking met de instituties en organisaties in en rondom het openbaar bestuur. De uitgave geeft een overzicht van hoe het openbaar bestuur in Nederland eruitziet en zich ontwikkelt, en het schetst de inrichting van het openbaar bestuur op de verschillende niveaus.

    Bekijk product
  10. Overheidscommunicatie

    Overheidscommunicatie

    • Ondertitel : Een gedragswetenschappelijke aanpak
    • Auteurs : Bert Pol, Christine Swankhuisen
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Overheidscommunicatie legt de focus op de beïnvloedende rol van overheidscommunicatie. Het boek geeft een overzicht van actuele sociaalwetenschappelijke inzichten die de bijdrage van communicatie aan overheidsbeïnvloeding een stevig fundament geven. Deze inzichten worden geïllustreerd met voorbeelden uit campagnes en krantenartikelen.

    Bekijk product

11-20 van 132 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren