Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

41-50 van 143 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Reflecteren

    Reflecteren

    • Ondertitel : Leren van je ervaringen als professional
    • Auteurs : Marie-José Geenen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en p…

    Bekijk product
  2. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    • Auteurs : Jan Leen, Jef Mertens
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Deze tijd, waarin kennis steeds sneller veroudert, vraagt om een kritische blik en onderzoekende houding. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt studenten een onmisbare basis in onderzoeksvaardigheden. Het studiemateriaal is gebaseerd op het integraal model voor praktijkgericht onderzoek in het bedrijfskundig vakgebied. Hierin wordt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus gekoppeld.

    Bekijk product
  3. Het event als strategisch marketinginstrument

    Het event als strategisch marketinginstrument

    • Auteurs : Dorothé Gerritsen, Ronald van Olderen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Het event als strategisch marketinginstrument gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

    Bekijk product
  4. Snelle start in het hbo

    Snelle start in het hbo

    • Ondertitel : Taal- en studievaardigheden
    • Auteurs : Jenny van der Ende
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Goede taal- en studievaardigheden zijn onmisbaar voor het volgen van een hbo-studie. Met dit boek kunnen studenten hun taalvaardigheid verbeteren en leren ze hoe ze efficiënt kunnen werken. Snelle start in het hbo is daarmee een uitstekende basis voor een succesvolle hbo-studie.In dit boek komen mo…

    Bekijk product
  5. Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid

    Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid

    • Auteurs : Jan Bekker, Toby Witte
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Deze uitgave richt zich op de verandering van de aanpak en uitvoering van het jeugd(zorg)beleid op lokaal niveau. In Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid draait het om de vraag hoe sociale en jeugdprofessionals om moeten gaan met het jeugd(zorg)beleid en hoe zij dit beleid kunnen beïnvloeden. Het boek is gebaseerd op inzichten en ervaringen in bestuurlijke omgevingen, gemeentelijke diensten en onderwijs.

    Bekijk product
  6. Migranten in de Nederlandse samenleving

    Migranten in de Nederlandse samenleving

    • Auteurs : Herman Blom, Siep van der Werf
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    De samenstelling van de Nederlandse bevolking verandert de komende decennia sterk. Door de voortgaande immigratie en geboorten neemt het aantal migranten in de samenleving toe. De toename van het aantal en de omvang van de migrantengroepen maakt de Nederlandse samenleving steeds diverser. Wat beteke…

    Bekijk product
  7. Organisaties in transitie

    Organisaties in transitie

    • Ondertitel : Ondernemend in een veranderende wereld
    • Auteurs : Eric Leltz
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Organisaties in transitie is een praktisch boek over verandermanagement. Het behandelt niet alleen de oorzaken en gevolgen van ingrijpende veranderingen (transitie) maar laat ook zien hoe organisaties én hun medewerkers op die veranderingen kunnen anticiperen en kansen kunnen omzetten in concrete acties.

    Bekijk product
  8. Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    • Auteurs : Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Het uitgangspunt van de uitgave is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben.

    Bekijk product
  9. Crisismanagement

    Crisismanagement

    • Ondertitel : Organisaties bij crises en calamiteiten
    • Auteurs : Arthur Zanders
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    Bijna iedere professional en manager kan met een crisis of ramp te maken krijgen en zich in de positie bevinden hier iets aan te moeten doen. Crisismanagement laat zien welke aspecten van belang zijn bij het functioneren ten tijde van crises. Het gaat onder andere in op het domein van crisis en calamiteiten, en op crisismanagement als activiteit tijdens een crisis.

    Bekijk product
  10. Effectief samenwerken in interculturele teams

    Effectief samenwerken in interculturele teams

    • Auteurs : Herman Blom, Peter Prud'homme van Reine
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2016

    De globalisering maakt het Nederlandse bedrijfsleven steeds internationaler. Het is dus heel waarschijnlijk dat (toekomstige) professionals aan de slag gaan in interculturele teams. Als voorbereiding hierop is het ontwikkelen van interculturele competenties van essentieel belang. Effectief samenwerken in interculturele teams behandelt deze interculturele competenties.

    Bekijk product

41-50 van 143 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren