Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

41-50 van 145 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Personeelsmanagement nader becijferd

    Personeelsmanagement nader becijferd

    • Auteurs : Karin Potting
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Financiële gegevens kunnen de hr-manager helpen beslissingen te nemen die de organisatie versterken. Ook wordt het steeds belangrijker om te weten welk effect het menselijk gedrag kan hebben op een organisatie. Personeelmanagement nader becijferd illustreert aan de hand van de vele voorbeelden hoe de toegevoegde waarde van een goed hr-beleid inzichtelijk gemaakt kan worden.

    Bekijk product
  2. Dit is marketing!

    Dit is marketing!

    • Auteurs : Loek ten Berge, Ellen van der Aart, Frank Hagemans, Guido Winckels
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Marketing wordt vaak gezien als een synoniem voor reclame. Natuurlijk is reclame belangrijk, maar het is slechts een klein onderdeel van het brede spectrum dat marketing heet. Dit is marketing! behandelt al die facetten en laat studenten op een toegankelijke manier kennismaken met de wereld van mark…

    Bekijk product
  3. De economische manier van denken

    De economische manier van denken

    • Auteurs : Geert Woltjer
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    De economische manier van denken gaat uit van de stelling dat economische ontwikkelingen vooral het gevolg zijn van schaarste en de voortdurende afweging die mensen maken tussen kosten en baten. De vele voorbeelden uit de geschiedenis verklaren economische ontwikkelingen.

    Bekijk product
  4. Recht in de creatieve industrie

    Recht in de creatieve industrie

    • Auteurs : mr. Ilse van de Laar - Wijdeven
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Recht in de creatieve industrie maakt studenten op een laagdrempelige manier wegwijs in de complexe wereld van het recht. Het boek bespreekt de belangrijkste rechtsgebieden voor de creatieve industrie en gaat in op wet- en regelgeving binnen de branches reclame, media, muziek en entertainment.

    Bekijk product
  5. Reflecteren

    Reflecteren

    • Ondertitel : Leren van je ervaringen als professional
    • Auteurs : Marie-José Geenen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en p…

    Bekijk product
  6. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    Praktijkgericht onderzoek in bedrijf

    • Auteurs : Jan Leen, Jef Mertens
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Deze tijd, waarin kennis steeds sneller veroudert, vraagt om een kritische blik en onderzoekende houding. Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt studenten een onmisbare basis in onderzoeksvaardigheden. Het studiemateriaal is gebaseerd op het integraal model voor praktijkgericht onderzoek in het bedrijfskundig vakgebied. Hierin wordt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus gekoppeld.

    Bekijk product
  7. Het event als strategisch marketinginstrument

    Het event als strategisch marketinginstrument

    • Auteurs : Dorothé Gerritsen, Ronald van Olderen
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Het event als strategisch marketinginstrument gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieën, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden.

    Bekijk product
  8. Snelle start in het hbo

    Snelle start in het hbo

    • Ondertitel : Taal- en studievaardigheden
    • Auteurs : Jenny van der Ende
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Goede taal- en studievaardigheden zijn onmisbaar voor het volgen van een hbo-studie. Met dit boek kunnen studenten hun taalvaardigheid verbeteren en leren ze hoe ze efficiënt kunnen werken. Snelle start in het hbo is daarmee een uitstekende basis voor een succesvolle hbo-studie.In dit boek komen mo…

    Bekijk product
  9. Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid

    Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid

    • Auteurs : Jan Bekker, Toby Witte
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Deze uitgave richt zich op de verandering van de aanpak en uitvoering van het jeugd(zorg)beleid op lokaal niveau. In Jeugdprofessionals en transformerend jeugdbeleid draait het om de vraag hoe sociale en jeugdprofessionals om moeten gaan met het jeugd(zorg)beleid en hoe zij dit beleid kunnen beïnvloeden. Het boek is gebaseerd op inzichten en ervaringen in bestuurlijke omgevingen, gemeentelijke diensten en onderwijs.

    Bekijk product
  10. Migranten in de Nederlandse samenleving

    Migranten in de Nederlandse samenleving

    • Auteurs : Herman Blom, Siep van der Werf
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    De samenstelling van de Nederlandse bevolking verandert de komende decennia sterk. Door de voortgaande immigratie en geboorten neemt het aantal migranten in de samenleving toe. De toename van het aantal en de omvang van de migrantengroepen maakt de Nederlandse samenleving steeds diverser. Wat beteke…

    Bekijk product

41-50 van 145 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren