Economisch onderwijs

Economisch onderwijs

Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs. 

1-10 van 180 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Recht: een introductie

    Recht: een introductie

    • Auteurs : mr. Parviz Samim, mr. Amber Bolk
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Recht: een introductie bespreekt in drie delen het rechtssysteem in Nederland, het privaatrecht en het publiekrecht. Aan bod komen onder andere het consumentenrecht, het arbeidsrecht, het personen- en familierecht, het goederenrecht, het huurrecht, het bestuursrecht, het vreemdelingenrecht, het strafrecht en het internationaal en Europees recht.

    Bekijk product
  2. Sportbeleid in Nederland

    Sportbeleid in Nederland

    • Ondertitel : Van vereniging tot rijksoverheid
    • Auteurs : Sanne Cobussen, Erik Puyt, Arnoud van de Ven
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    De wereld van de sport lijkt eenvoudig, maar bij ‘gewoon’ kunnen sporten komt nogal wat kijken. Hoe ziet het beleid in verschillende organisaties eruit? En welke ontwikkelingen zijn er voor de toekomst te verwachten? Sportbeleid in Nederland behandelt het Nederlandse sportbeleid in drie delen.

    Bekijk product
  3. Denken over regio's

    Denken over regio's

    • Ondertitel : Geografische perspectieven
    • Auteurs : Ben de Pater (e.a.)
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2011

    Denken over regio’s brengt in kaart hoe geografen dachten en denken over regio's. Het biedt een overzicht van de uiteenlopende manieren waarop regionaal-geografisch onderzoek wordt gedaan. Daarnaast schetsen de auteurs de regionale perspectieven in de economische, culturele, politieke en ecologische geografie. Aan de hand van veel voorbeelden wordt duidelijk hoe regionale samenlevingen en hun landschappen in elkaar zitten.

    Bekijk product
  4. Leisure!

    Leisure!

    • Ondertitel : Inleiding in de vrije tijd
    • Auteurs : Martijn Mulder
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Leisure! geeft een helder en toegankelijk overzicht van ons vrijetijdsgedrag en de leisuresector, een sector die uiterst dynamisch is en waarin hypes elkaar razend snelopvolgen. Het studiemateriaal biedt (toekomstig) professionals in dit werkveld een houvast om de dynamiek te begrijpen en te analyseren en om in te spelen op veranderingen in vraag, aanbod en beleid.

    Bekijk product
  5. Recht lezen 1

    Recht lezen 1

    • Ondertitel : tekstbegrip en woordenschat
    • Auteurs : drs. Jacky van den Dikkenberg
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2014

    Goed lezen is een van de basisvaardigheden van de jurist, niet alleen tijdens de studie maar ook in de praktijk. Recht lezen 1 biedt een schat aan (online) oefeningen in tekstbegrip en woordenschat voor toekomstige juristen. Het mes snijdt daarbij aan twee kanten: niet alleen wordt de leesvaardigheid verbeterd en de woordenschat vergroot, ook de kennis van het recht in de praktijk neemt toe.

    Bekijk product
  6. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie

    • Ondertitel : Van probleem naar advies
    • Auteurs : Boudewijn Raessens
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Praktijkonderzoek in marketing en communicatie helpt bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het  bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.

    Bekijk product
  7. Een onderzoekende houding in bedrijf

    Een onderzoekende houding in bedrijf

    • Ondertitel : Professionele vaardigheden voor het economisch bedrijf
    • Auteurs : Arnout Schuitema, Maaike van den Herik, Greet van der Knaap
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020
    • Verschijningsdatum : leverbaar vanaf december

    Een onderzoekende houding in bedrijf leert toekomstige professionals te observeren wat er om hen heen gebeurt, er kritische vragen over te stellen, goed te evalueren en te reflecteren. Op toegankelijke wijze komen belangrijke eigenschappen aan de orde, zoals opmerkzaamheid, nieuwsgierigheid, bedachtzaamheid en kritisch zijn.

    Bekijk product
  8. Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

    • Auteurs : Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2017

    Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Het uitgangspunt van de uitgave is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben.

    Bekijk product
  9. Interviewen

    Interviewen

    • Ondertitel : Onthullend en respectvol
    • Auteurs : Michelle van Waveren
    • Druk : 2e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    In Interviewen wordt het journalistieke vraaggesprek in de eerste plaats benaderd als sociale interactie, waarbij het effectief inzetten van bepaalde technieken kan leiden tot een goede gesprekschemie tussen interviewer en geïnterviewde. Het boek vergelijkt concrete onthullingstechnieken en vraagvormen voor verschillende media als radio, televisie en print.

    Bekijk product
  10. Een pedagogisch sportklimaat

    Een pedagogisch sportklimaat

    • Ondertitel : Het realiseren van een positieve clubcultuur
    • Auteurs : Arnold Bronkhorst, Jens van der Kerk, Nicolette Schipper-van Veldhoven
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Sportclubs worden steeds vaker als opvoedmilieus gezien. Op de sportclub worden normen en waarden overgedragen, wordt geleerd om te gaan met winst en verlies, en wordt kinderen geleerd samen te werken en afspraken na te komen. Een sociaal veilig en positief sportklimaat is daarom erg belangrijk. Een pedagogisch sportklimaat heeft als doel iedereen in de sport, van bestuurslid tot vrijwilliger, van kennis te voorzien om tot een pedagogisch sportklimaat te komen.

    Bekijk product

1-10 van 180 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren