
Economisch onderwijs
Het werkveld waar studenten zich na hun studie in gaan bevinden, is continu in beweging. Dat vraagt om studiemateriaal dat ze daadwerkelijk op de praktijk voorbereidt. Voor het hoger economisch onderwijs heeft Uitgeverij Coutinho een uiteenlopend aantal uitgaven beschikbaar. Basisboeken en inleidende uitgaven waar studenten gedurende hun hele studie van profiteren. Maar ook lesmateriaal dat toekomstig professionals ondersteunt in het ontwikkelen van de belangrijkste vaardigheden binnen hun vakgebied. Opleidingen als Bedrijfskunde, Commerciële economie, HBO-Rechten, Communicatie en HRM bieden we generieke en vakspecifieke boeken, inclusief docentenmateriaal en online studiemateriaal dat het lesgeven en opnemen van de informatie vergemakkelijkt én leuker maakt. Bekijk hieronder ons aanbod voor het hoger economisch onderwijs.
-
De wereld van arbeidsbemiddeling
-
Ondertitel : Recruitment en re-integratie
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2015
In de wereld van arbeidsbemiddeling spelen veel partijen een rol. Denk hierbij aan uitzendbureaus, werving- en selectiebureaus, headhunters, het UWV en de afdeling corporate recruitment. Goede kennis van dit speelveld is nodig om er in te kunnen opereren. De wereld van arbeidsbemiddeling beschrijft deze kennis en geeft een compleet overzicht van de dagelijkse praktijk van de arbeidsbemiddelaar.
Bekijk product -
-
Toegepaste micro-economie
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2015
Studenten ervaren de wereld van de micro-economie vaak als zeer abstract. Toegepaste micro-economie slaat een brug tussen de concrete belevingswereld van studenten en de abstracte manier waarop in de micro-economie maatschappelijke vraagstukken worden geanalyseerd. De theorie is ruim geïllustreerd met grafieken.
Bekijk product -
-
Voor de goede orde
-
Ondertitel : Handhaven van regels en wetten
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2015
Het centrale thema van Voor de goede orde is 'handhaving', een begrip dat vaak verward wordt met 'straffen'. Handhaving omvat een breed scala aan activiteiten die ingezet kunnen worden om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Voor de goede orde beschrijft hoe.
Bekijk product -
-
Interviewen
-
Ondertitel : Onthullend en respectvol
-
Druk : 2e drukVerschijningsjaar : 2015
In Interviewen wordt het journalistieke vraaggesprek in de eerste plaats benaderd als sociale interactie, waarbij het effectief inzetten van bepaalde technieken kan leiden tot een goede gesprekschemie tussen interviewer en geïnterviewde. Het boek vergelijkt concrete onthullingstechnieken en vraagvormen voor verschillende media als radio, televisie en print.
Bekijk product -
-
Vaardigheden voor het samenwerken in teams
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2015
Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt inge…
Bekijk product -
-
Praktijkonderzoek in marketing en communicatie
-
Ondertitel : Van probleem naar advies
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2015
Praktijkonderzoek in marketing en communicatie helpt bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.
Bekijk product -
-
Principles and Pitfalls of English Grammar
-
Druk : 3e drukVerschijningsjaar : 2014
Nederlandstalige sprekers van het Engels maken geregeld fouten in de Engelse grammatica. Principles and Pitfalls of English Grammar gaat uit van het idee dat als je de overeenkomsten en verschillen tussen het Nederlands en het Engels beter kent, je de valkuilen makkelijker kunt vermijden.…
Bekijk product -
-
Risico- en crisiscommunicatie
-
Druk : 4e drukVerschijningsjaar : 2014
Risico- en crisiscommunicatie bespreekt fundamentele veranderingen die zich in onze samenleving voltrekken, inventariseren de risico’s waaraan we blootstaan en schetsen de wijze waarop de crisisbeheersing is georganiseerd. Tegen deze achtergrond geeft de uitgave een nauwgezet beeld van de uitgangspunten van de risico- en crisiscommunicatie en de werkzaamheden van de communicatieprofessional.
Bekijk product -
-
Het merk voorbij
-
Ondertitel : Handboek voor identiteit en imago
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2014
Het merk voorbij presenteert de TACTICS-methode waarbij stap voor stap wordt gewerkt aan een betekenisvol en geloofwaardig imago. Niet het analyseren achteraf, maar het proactief managen van verwachtingen staat centraal. De theoretische onderbouwing wordt gevolgd door praktische hoofdstukken over implementatie, cases en voorbeelden van succesvol imago-ontwikkeling.
Bekijk product -
-
Marketingstrategie in ontwikkeling
-
Ondertitel : Van klassieke modellen naar waardenmarketing
-
Druk : 1e drukVerschijningsjaar : 2014
In Marketingstrategie in ontwikkeling worden klassieke en moderne strategische marketingmodellen beschreven: van de portfolioanalyse, via uitgebreide confrontatieanalyse naar de internetscorecard. Daarbij wordt stap voor stap gewerkt aan een nieuwe waardestrategie.
Bekijk product -