Filteren
Gezondheidszorgonderwijs

Gezondheidszorgonderwijs

De gezondheidszorgsector is volop in beweging. Een van de kerntaken binnen de zorg is het behouden of verbeteren van het dagelijks functioneren van mensen in relatie tot (positieve) gezondheid, ziekte en kwaliteit van leven. Er is daarom groeiende aandacht voor innovatie, ontwerpen, praktijkonderzoek, interprofessioneel werken, en professionele vaardigheden. Uitgeverij Coutinho biedt een uitgebreide collectie uitgaven om (aankomend) zorgprofessionals te ondersteunen bij hun uitdagende takenpakket.

9 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn

    • Auteurs : Yvonne van Zaalen, Marlies Mulderij, Stijn Deckers
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2020

    Efficiënte samenwerking leidt tot betere zorg, minder miscommunicatie en hogere tevredenheid bij alle betrokken professionals. Interprofessioneel communiceren in zorg en welzijn helpt (toekomstige) zorg- en welzijnsprofessionals de onderlinge communicatie te verbeteren met alle betrokkenen. Dit is het eerste boek dat communicatie bij interprofessionele samenwerking centraal zet. De uitgave beschrijft de manier waarop samenwerkende professionals taal kunnen inzetten om tot goede afstemming te komen en een gezamenlijk doel te bereiken.

    Bekijk product
  2. De sociaal ondernemer

    De sociaal ondernemer

    • Auteurs : Marianne Dagevos
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    De sociaal ondernemer is een compact en handzaam praktijkboekje voor mensen die maatschappelijke kwesties op een ondernemende manier willen aanpakken. Veel verschillende kanten van sociaal ondernemerschap worden besproken aan de hand van vier rubrieken: Wat, Hoe, Met Wie en Waarheen. Meer dan 100 ad…

    Bekijk product
  3. Basisboek managementvaardigheden

    Basisboek managementvaardigheden

    • Ondertitel : Van zelfkennis naar leiderschap
    • Auteurs : Wouter Fioole, Debora van Wely
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Basisboek managementvaardigheden introduceert de belangrijkste managementtheorieën en biedt werkvormen om managementvaardigheden te trainen. De uitgave bespreekt essentiële vaardigheden voor leidinggevenden, zoals het motiveren van medewerkers en het omgaan met conflicten. Ook laat deze uitgave het belang zien van zelfkennis van de manager en de context waarin gewerkt wordt.

    Bekijk product
  4. Kwaliteit met beleid

    Kwaliteit met beleid

    • Ondertitel : Basisboek voor het sociale domein
    • Auteurs : Petra Verhagen
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Of je nu zelfstandig ondernemer bent, als werknemer functioneert bij een bedrijf, of deel uitmaakt van een samenwerkingsverband van verschillende organisaties, in alle gevallen is het van belang om voortdurend stil te staan bij de volgende twee vragen: Doen we de goede dingen (‘beleid’)? En doen…

    Bekijk product
  5. Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties

    Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties

    • Ondertitel : Een praktische gids
    • Auteurs : Tim 'S Jongers
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Een organisatie die met vrijwilligers werkt moet van alle markten thuis zijn. Een gezond financieel beleid, anticiperen op wet- en regelgeving, vrijwilligers aansturen en nieuwe vrijwilligers werven zijn daar maar enkele voorbeelden van.Effectief besturen van vrijwilligersorganisaties behandelt alle…

    Bekijk product
  6. Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn

    Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn

    • Auteurs : Yvonne van Zaalen, Stijn Deckers, Hans Schuman
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Zorg- en welzijnsprofessionals moeten adequaat met elkaar samenwerken om optimale zorgverlening of ondersteuning te kunnen bieden aan burgers binnen onze participatiemaatschappij. Maar interprofessioneel samenwerken gaat niet vanzelf. Het vraagt om het ontwikkelen van competenties die nodig zijn om…

    Bekijk product
  7. Interprofessioneel werken en innoveren in teams

    Interprofessioneel werken en innoveren in teams

    • Ondertitel : Samenwerking in nieuwe praktijken
    • Auteurs : Vincent de Waal (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Als meerdere professionals met uiteenlopende expertises in hetzelfde team samenwerken, noemen we dat interprofessioneel werken. Maar wat maakt interprofessionele teams nu succesvol en wat zijn juist belemmeringen voor interprofessionele samenwerking? Het boek Interprofessioneel werken en innoveren i…

    Bekijk product
  8. Basisboek vrijwilligersmanagement

    Basisboek vrijwilligersmanagement

    • Ondertitel : Aansturen, begeleiden en ondersteunen
    • Auteurs : Willem-Jan de Gast, Ronald Hetem
    • Druk : 4e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Vrijwilligers managen is een vak! Vrijwilligers vervullen cruciale rollen in organisaties en in de samenleving. Er wordt meer inzet van burgers verwacht en steeds meer vrijwilligers zijn hoog opgeleid en ervaren. Hierdoor vindt er een herschikking plaats van betaald naar onbetaald werk. Bovendien ve…

    Bekijk product
  9. Vaardigheden voor het samenwerken in teams

    Vaardigheden voor het samenwerken in teams

    • Auteurs : Jan Pieter van Oudenhoven, Hanneke Grutterink
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt inge…

    Bekijk product

9 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren