Filteren
Sociale studies

Sociale studies

Professionals in het sociaal domein staan vaak voor complexe vraagstukken. Hoe profileer je jezelf binnen het sociaal werk? Hoe maak je gebruik van de professionele ruimte en sluit je aan bij de specifieke vraag van de cliënt? Hoe zet je praktijkonderzoek op een creatieve manier in en ontwerp je oplossingen passend bij de situatie? En hoe ondersteun je je cliënten in deze digitale samenleving? Voorbeelden van vragen waar je als sociaal professional mee te maken krijgt. De uitgaven van Coutinho geven antwoord op deze vragen en bereiden de (aankomend) sociaal professional voor op het werken in deze belangrijke sector.

6 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren
  1. Schrijven en rapporteren in het sociaal domein

    Schrijven en rapporteren in het sociaal domein

    • Ondertitel : De cliënt centraal
    • Auteurs : Judith ter Horst, Kim ter Hedde
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2023

    Professionals in het sociaal domein leggen dagelijks het proces vast dat de cliënt doormaakt. Ze houden zo de voortgang bij, monitoren hun eigen aanpak, profileren zich als professionals en verantwoorden hun werkwijze. De nieuwe, sterk praktijkgerichte uitgave Schrijven en rapporteren in het sociaal domein biedt de (aankomende) professional concrete en zeer bruikbare schrijfadviezen.

    Bekijk product
  2. Omslag Leren door reflecteren in het forensisch sociaal domein ISBN 9789046907696

    Leren door reflecteren in het forensisch sociaal domein

    • Ondertitel : Inzichten uit de begeleidingskundige praktijk
    • Auteurs : Marie-José Geenen, Michiel de Ronde (red.)
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2022

    Het werk in in het forensisch sociaal domein vraagt veel van de professionals en van hun onderlinge samenwerking, omdat het plaatsvindt in het spanningsveld tussen enerzijds risicobeheersing en anderzijds motiveren tot verandering. Dit spanningsveld brengt onvermijdelijk indringende emotionele situaties met zich mee. Deze uitgave biedt concrete handvatten om het onderlinge leren vorm te geven door van deze ervaringen bronnen van nieuw inzicht te maken.

    Bekijk product
  3. Praktijkonderzoek in zorg en welzijn

    Praktijkonderzoek in zorg en welzijn

    • Auteurs : Cyrilla van der Donk, Bas van Lanen
    • Druk : 3e druk
      Verschijningsjaar : 2019

    Veel professionals in zorg en welzijn voeren praktijkonderzoek uit en zoeken op systematische wijze naar antwoorden op vragen die hun eigen praktijk oproept. Praktijkonderzoek is een professionele leerstrategie die beschouwd kan worden als een vorm van kwaliteitszorg die in de beroepspraktijk verank…

    Bekijk product
  4. Observeren in psychologie en pedagogiek

    Observeren in psychologie en pedagogiek

    • Ondertitel : Methodologie en rapportage
    • Auteurs : Frits Goossens
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2018

    Psychologen en pedagogen kiezen voor observatie omdat ze iets willen meten wat niet met tests of interviews te meten is. Gedrag of emoties zijn hierbij vaak het onderwerp van studie. Observatie is onmisbaar om tot antwoorden te komen op wetenschappelijke onderzoeksvragen of hulpvragen uit de klinisc…

    Bekijk product
  5. Gespreksvoering in groepen

    Gespreksvoering in groepen

    • Ondertitel : Succesvol deelnemen aan gesprekken in zorg en welzijn
    • Auteurs : Janne Geurts, Inge Müller, Hans Tenwolde
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Professionals in zorg en welzijn voeren regelmatig gesprekken in groepen, bijvoorbeeld gesprekken met cliënten en hun netwerk of gesprekken met vrijwilligers en mantelzorgers. Ook gesprekken tussen professionals onderling vinden steeds vaker in teamverband plaats. Een gesprek in een groep of team h…

    Bekijk product
  6. Vaardigheden voor het samenwerken in teams

    Vaardigheden voor het samenwerken in teams

    • Auteurs : Jan Pieter van Oudenhoven, Hanneke Grutterink
    • Druk : 1e druk
      Verschijningsjaar : 2015

    Werken in teams is helemaal van nu. Meer dan ooit moeten medewerkers met elkaar communiceren en samenwerken. De nadruk ligt op het verbeteren van de effectiviteit van die samenwerking en op de interpersoonlijke aspecten van samenwerken. Dat geldt bijvoorbeeld in zorg en welzijn waar sterk wordt inge…

    Bekijk product

6 producten

Producten per pagina
Van laag naar hoog sorteren